Budi dio naše mreže
Izbornik

Ljilja Vokić: Naša škola nije se zvala 'Škola za život', a hrvatski istaknuti znanstvenici prekrasno su je pretočili u život

Zagreb (IKA )

U povodu prvog mjeseca provedbe eksperimentalnoga programa „Škole za život“ u emisiji Argumenti HKR-a u četvrtak 4. listopada govorilo se o obrazovanju, kurikularnoj reformi i položaju nastavnika u hrvatskim školama. O uočenim prednostima i manjkavostima kurikularne reforme raspravljali su predsjednik Školskoga sindikata „Preporod” Željko Stipić, ravnateljica zagrebačke OŠ Ivana Cankara Silvana Svetličić te bivša ministrica obrazovanja i umirovljena ravnateljica 7. gimnazije Ljilja Vokić.

Bivša minstrica obrazovanja i umirovljena ravnateljica 7. gimnazije Ljilja Vokić ocijenila je kako je politika preuzela riječ nad obrazovanjem. Istaknula je kako školstvu trebaju blage promjene. „Činjenica da su iz naših škola izašli Tomislav Mihaljević, glavni ravnatelj bolnice Clevenland Clinic u Sjedinjenim Američkim Državama, kao i profesor Ivan Đikić, profesor Igor Štagljar te profesor Igor Rudan koji su svi redom znanstvenici koji su završili naše škole. Treba spomenuti ovom prilikom i Matu Rimca. Ta naša škola nije se zvala ‘Škola za život’, a vidite kako su je prekrasno pretočili u život”, zaključila je Lilja Vokić.

Unatoč najavama da će plaće učiteljima biti povećane zbog dodatnog angažmana učitelja predsjednik Školskoga sindikata „Preporod” Željko Stipić ocijenio je kako će ostati razočarani.

„Ne vjerujem u nikakve promjene u obrazovanju bez visoko motiviranog učitelja. Mi predugo pričamo o toj potplaćenosti učitelja i nastavnika. Stoga smatram kako svaka promjena u školstvu, a osobito temeljita promjena koja očekuje dodatni angažman trebala bi imati za pretpostavku njihov bolji materijalni položaj”, poručio je Stipić.

 

 

Ravnateljica zagrebačke OŠ Ivana Cankara Silvana Svetličić ustvrdila je kako trenutačno ne može govoriti o promjenama koje su trebale uslijediti zbog provedbe programa „Škole za život”. Kako je istaknula, učitelji su uvijek u rujnu bili opterećeni administracijom te što se tog dijela tiče opseg posla nije smanjen. No, za učenike ipak ima nekih novosti. „Udžbenici su nešto tanji te je način poučavanja nešto drukčiji. Naime, učitelj vodi učenike da sami dođu do zaključka cijeli školski sat. Učenici su taj cijeli sat aktivni. U nastavi se ne koristi samo ploča i kreda već se postavi određena tema te se putem raznih pitanja dolazi do zaključaka. Učitelj učenike dovodi do cilja”, objasnila je Svetličić.