Budi dio naše mreže
Izbornik

Na HKS-u predstavljanje knjige „Sveti Jeronim kroz vjekove – Kult i spomenici“

30.09.2022. 12:00
Zagreb

Zagreb, (IKA) – Hrvatsko katoličko sveučilište i Institut za povijest umjetnosti predstavit će na blagdan svetog Jeronima u petak 30. rujna u 12 sati knjigu „Sveti Jeronim kroz vjekove. Kult i spomenici“ urednika Emilija Marina i Katarine Horvat Levaj.  Predstavljanje će se održati na Hrvatskom katoličkom sveučilištu, Ilica 242, Zagreb, u dvorani „Bl. Alojzije kard. Stepinac“.

O knjizi će govoriti:

  • dr. sc. Željko Tanjić, rektor Hrvatskog katoličkog sveučilišta
  • dr. sc. Katarina Horvat-Levaj, ravnateljica Instituta za povijest umjetnosti
  • dr. sc. Mirjana Matijević Sokol, Fakultet hrvatskih studija, Sveučilište u Zagrebu
  • dr. sc. Sanja Cvetnić, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
  • Akademik Josip Bratulić, Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti
  • Akademik Emilio Marin, Hrvatsko katoličko sveučilište, membre de l’Institut de France, Académie des Inscriptions et Belles-Lettres

Knjiga je izašla u suizdanju Hrvatskog katoličkog sveučilišta i Instituta za povijest umjetnosti, a pod pokroviteljstvom Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti.

O upečatljivoj naslovnici knjige koju krasi slika velikog Leonarda i koja će čitatelja zaintrigirati da se posveti knjizi, ravnateljica Vatikanskih muzeja Barbara Jatta je napisala: „Vatikansko remek-djelo Sveti Jeronim u pustinji jedino je djelo majstora da Vincija u papinskim zbirkama, pa i u gradu Rimu. Slika se čuva u papinskim muzejima od sredine 19. stoljeća. Sveti Jeronim Vatikanskih muzeja neprijeporno je remek-djelo Leonardova genija. Upravo zbog njegova ‘nedovršenog’ karaktera smatra se jednim od njegovih najzanimljivijih djela te se nalazi na popisu tek nekolicine slika identitet kojih kao djela da Vincija nikada nije bio osporen. Ikonografija koju je Leonardo odabrao za prikaz svoga svetog Jeronima ona je pokajničkog pustinjaka u pustinji, u samotnom utočištu ili u divljini. Odjeven tek u nekoliko dronjaka, on čuči više nego kleči, u položaju tjelesne i emocionalne napetosti. Scena prikazuje kamen koji svetac drži u rukama, ali i lava, kardinalski šešir te raspelo, sve elementi koji aludiraju na život ovoga svetca. Naslikano uljnom tehnikom (tempera s dodatkom ulja) na ploči od orahovine i sastavljeno od dviju okomito postavljenih ploča, djelo odlikuje općenito ‘nedovršeni’ izgled prisutan u velikom dijelu slike. Ta odlika ‘nedovršenosti’ omogućuje nam da raščlanimo umjetnikov proces, koji odlikuje uporaba tehnike slikanja prstima“.

Pošaljite nam svoju najavu

Ime i prezime su obavezni

E-mail je obavezan

Opis najave je obavezan

Došlo je do greške. Molimo pokušajte ponovno.
Pošalji najavu