Predstavljena knjiga sv. Ivana Zlatoustog „Dijalog o svećeništvu“

Split (IKA)

Nakladnička kuća Verbum je u četvrtak 16. ožujka 2023. na konferenciji za medije predstavila knjigu sv. Ivana Zlatoustog „Dijalog o svećeništvu“.

Na konferenciji su sudjelovali direktor Verbuma dr. sc. Miro Radalj i glavni urednik mr. sc. Petar Balta.

U biblioteci Crkveni oci, pod čijim je imenom objedinjena kršćanska literatura iz prvih stoljeća, Verbum je objavio Dijalog o svećeništvu, jedno od značajnih djela crkvenog oca i naučitelja sv. Ivana Zlatoustog. Kao i ostala djela iz biblioteke i nova knjiga nudi suvremenim duhovnim tražiteljima mogućnost da otkriju autentično duhovno blago neprolazne vrijednosti.

Iz Verbuma poručuju da je ta briljantna rasprava prvi takav spis u patrističkom razdoblju. „Dijalog o svećeništvu sadrži veličanstven opis uzvišenosti svećeničkog dostojanstva, svetosti službe, ali i mnoge probleme i poteškoće koje nužno prate tu službu. Ivan Zlatousti se kroz šest poglavlja bavi svojim prvotnim odbijanjem svećeničkog ređenja, naglašavanjem svećeničke časti i važnosti, te opisom kakav bi svećenik trebao biti. Tematizira pitanje razlučivanja svećeničkog poziva i važnost propovijedanja. Govori i o čistoći, vrlinama uopće, te zaključuje kako svećenik mora biti u svijetu, ali ne i od svijeta. Sveti Ivan Zlatousti na poseban način govori o svećeniku u njegovoj ulozi onoga koji prikazuje Tijelo i Krv Kristovu Ocu u svetoj Euharistiji. Zlatousti pokazuje kako Kristova božanska prisutnost u svetoj Euharistiji neizmjerno uzdiže dostojanstvo svećeničke službe. Veličina službe katoličkog svećenika pokazuje se veličinom žrtve koju prinosi.“

Dijalog o svećeništvu, vrlo je poticajan svakom čitatelju da dođe do boljih spoznaja o ulozi i dostojanstvu svećenika. Ono što je važno naglasiti jest da su njegova promišljanja vrijedna i za današnjicu te da će za svoj život korisne uvide dobiti i svi vjernici je su svi krštenici dionici kraljevskog svećenstva, kao što kaže Katekizam Katoličke Crkve: ‚Cjelokupna je zajednica vjernika, kao takva, svećenička. Vjernici, svatko prema svome pozivu, vrše svoje svećeništvo sudjelovanjem u Kristovu svećeničkom, proročkom i kraljevskom poslanju. Vjernici su po sakramentima krštenja i potvrde posvećeni da budu (…) sveto svećenstvo‘“, priopćio je Verbum.

Nova knjiga, u prijevodu Ante Franića, dostupna je u svim Verbumovim knjižarama, kao i preko mrežne knjižare.