Budi dio naše mreže
Izbornik

PRAVOSLAVNI PRIMAS GRČKE O PAPINU POSJETU GRČKOJ

Vatikan (IKA )

Vatikan, 1. 9. 1999. (IKA) - Pravoslavni primas Grčke nadbiskup Christodoulos zatražio je pismeno mišljenje pravoslavnih autokefalnih Crkava o želji pape Ivana Pavla II. da prigodom proslave velikog jubileja posjeti Atenu, javlja grčki dnevnik "Ta Nea"

Vatikan, 1. 9. 1999. (IKA) – Pravoslavni primas Grčke nadbiskup Christodoulos zatražio je pismeno mišljenje pravoslavnih autokefalnih Crkava o želji pape Ivana Pavla II. da prigodom proslave velikog jubileja posjeti Atenu, javlja grčki dnevnik “Ta Nea” od 31. kolovoza. Nadbiskup Christodoulos uputio je pismo carigradskome ekumenskom patrijarhu Bartolomeju, duhovnom vođi 250 milijuna pravoslavnih vjernika u svijetu, tražeći da sve pravoslavne Crkve zajednički odluče o toj Papinoj želji i molbi da posjeti u lipnju iduće godine sveta mjesta u Grčkoj. Kako je priopćio predsjednik Papinskog vijeća za jedinstvo kršćana kardinal Cassidy grčkim pravoslavnim biskupima, Papa želi posebno posjetiti mjesta, gdje je sv. Pavao propovijedao na Areopagu. Brojni su se grčkopravoslavni krugovi na čelu s monasima na brdu Atosu već usprotivili Papinu dolasku u Grčku.
Grčki katolički nadbiskup Nikolaos Foskolos istaknuo je u razgovoru za grčki dnevnik “Eleftherotypia” od 31. kolovoza kako Papa želi doći u Grčku kao jednostavni hodočasnik, bez ikakvih hegemonističkih pretenzija i ne želi nikako povrijediti Grčku Pravoslavnu Crkvu. “On želi doći u posjet brat braći i ne želi nipošto stvoriti Grčkoj Pravoslavnoj Crkvi neke teškoće”, rekao je nadbiskup Foskolos, koji je primijetio da se u Grčkoj dobiva dojam kako prevladava ozračje tlačenja prema katoličkoj manjini, koja na oko 100 milijuna stanovnika broji samo 40.000 vjernika. Prema njegovim riječima, od 1987. godine u društvu i crkvenim krugovima prevladava protukatolički i napose protupapinski duh, koji ne jenjava. “Nakon pada berlinskog zida u Grčkoj se pojavljuje sustavni pravoslavni fundamentalizam”, rekao je nadbiskup Foskolos nadodavši da u Grčkoj “postoji vjerska tolerancija, ali ne vjerska sloboda”. U samom se ustavu pravoslavlje naziva “dominantnom religijom”, a to je “država u državi”, zaključuje katolički nadbiskup.