Istina je prava novost.

Misa Večere Gospodnje u Pučišćima

Pučišća, (IKA) – Svečanim euharistijskim slavljem koje je na Veliki četvrtak 29. ožujka u župi sv. Jeronima u rodnim Pučišćima na otoku Braču slavio papinski nuncij u Berlinu nadbiskup Nikola Eterović, tamošnji vjernici uvedeni su u Vazmeno trodnevlje Isusove muke, smrti i slavnoga uskrsnuća. Svečanu Misu večere Gospodnje nadbiskup Eterović slavio je u koncelebraciji s domaćim župnikom Pavom Gospodnetićem i ovogodišnjim velikotjednim propovjednikom dr. fra Antom Vučkovićem, franjevcem Splitske provincije Presvetog Otkupitelja.
„Ovom svečanom liturgijom Večere Gospodnje ulazimo u sveto vazmeno trodnevlje muke, smrti i uskrsnuća Gospodina našega Isusa Krista. Molimo Gospodina da nam oprosti sve grijehe kako bismo čista srca mogli slijediti Isusa Krista u euharistiji i na njegovu putu muke, srmti i uskrsnuća”, rekao je nadbiskup okupljenim vjernicima koji su se u velikom broju okupili na slavlju u crkvi Sv. Jeronima. „Uzmite i jedite. Uzmite i pijte. Ove riječi nas podsjećaju na bit današnje svetkovine Velikoga četvrtka, događaja ustanove euharistije i svećeničkoga reda”, rekao je nadbiskup u uvodu u homiliju u kojoj je vjerničkom mnoštvu približio važnost i značenje euharistije za kršćanski život. Pojasnio je kako evanđelist Ivan rečenicom „Do kraja ih je ljubio” obrazlaže razlog utemeljenja euharistije. Samo iz božanske ljubavi možemo otkriti razlog ovakvoga božanskoga ponašanja Isusa Krista, primijetio je nadbiskup. Uputio je pritom na različitosti među ljudima, te dodao kako upravo euharistija potiče na zajedništvo.
Unatoč našim različitostima po mentalitetu, karakteru, izbobrazbi pa i interesima, Krist nas ujedinjuje. I zato danas slavimo naše zajedništvo kao kršćani i kao članovi ove župske zajednice, istaknuo je, između ostaloga, papinski nuncij.
Govoreći o zajedništvu među kršćanima, upozorio je kako ono nije jednostavno te pri tom upozorio na podjele među prvim kršćanima. „U bitnome moramo biti ujedinjeni jer smo svi pozvani od Isusa Krista na njegovu gozbu. Ne smije među nama biti jednoumlja. Mora postojati kritika i razmimoilaženje u različitim raspravama, ali to nikada ne smije biti na štetu zajedništva. To nikada ne smije biti povod mržnje prema drugome, ili ne daj Bože neprijateljstva. Na to zajedništvo poziva nas Isus upravo na ovoj euharistijskoj gozbi, ali i na svakoj euharistijskoj gozbi, posebno onoj nedjeljnoj”, istaknuo je nadbiskup. Govoreći o euharistiji, ustvrdio je da se to otajstvo Božjega darivanja kroz kruh i vino može promatrati pod vidom gozbe, žrtve i predokusa vječnoga života. „Sve naše žrtve pozvani smo ujediniti žrtvi Isusa Krista. Naše ograničenosti, patnje i bolesti imaju svoj smisao samo ako su povezane s patnjom Isusa Krista koji je uzeo na se naše boli da bi ih preobrazio i kako bi bile utkane u njegovo otkupiteljsko djelo spasenja nas i svih ljudi”, poručio je papinski nuncij. Osvrnuo se i na Isusovu gestu služenja u činu pranja nogu apostolima. „Isus nas u evanđelju poučava da trebamo biti djelatni kršćani. Moramo prati noge jedni drugima kao što je On oprao noge svojim učenicima. Moramo služiti jedni drugima. Svi znamo kako najbolje služiti onima koji su nam bliski u našim obiteljima, u našoj župi i općenito ljudima dobre volje”, naglasio je Eterović. Uputio je, pritom, na primjer pape Franje koji je za slavlja mise oprao noge zatvorenicima u rimskom zatvoru Regina Coeli kao znak služenja. Kao kršćani pozvani smo pomoći tim osobama da nađu novi smisao života i započnu novi život nakon što odsluže zasluženu kaznu, poručio je. U molitvi vjernika upućen je zaziv i za novoimenovanoga hvarskoga biskupa Petra Palića sa željom da bude vjerodostojni navijestitelj spasenja.
Nadbiskup Eterović simbolično je, zatim, oprao noge dvanaestorici župljana, i to ove godine ministantima iz pučiške župe. Za obreda pranja nogu župni zbor pjevao je prikladne pjesme pod ravnanjem s. Danijele Mihić. Liturgija Velikoga četvrtka završila je ophodom od prezbiterija do pokrajnjega oltara s Presvetim gdje je ono pohranjeno u Božji grob, a nadbiskup mu je pritom iskazao štovanje. Po završetku liturgijskih obreda vjerni puk zaustavljao se u molitvi pred Božjim grobom i razmišljao o Kristovoj muci.