Duhovna obnova za katoličke novinare
Održana duhovna obnova za katoličke novinare
Zagreb
Duhovnik Hrvatskoga društva katoličkih novinara govorio o biblijskome shvaćanju siromaštva i zadaći katoličkih novinara vezano za siromašne
Zagreb, (IKA) – Korizmenu duhovnu obnovu za članove Hrvatskoga društva katoličkih novinara u petak 28. ožujka u samostanu Gospe Lurdske u Zagrebu održao je duhovnik Društva dr. fra Darko Tepert, OFM. Posvijestio je značaj siromaštva, jer “svi mi koji smo pozvani prenositi Božju riječ i navješćivati Evanđelje trebamo znati prepoznati ‘siromahe’ kojima smo poslani, usmjereni”. Prisutne je uputio na tekstove pape Franje poglavito korizmenu poruku, encikliku “Lumen fidei” i apostolsku pobudnicu “Evangelii gaudium”.
Istaknuo je pojedine retke staropisamskih i novopisamskih tekstova u kojima nalazimo govor o siromaštvu. U tom kontekstu je istaknuo kako je u Starom zavjetu Bog taj koji prepoznaje siromahe, dok su u psalmima siromasi ti koji progovaraju, osobito u tužaljkama gdje dižu svoj glas Bogu. Proroci pak pokazuju društvenu situaciju, nepravdu prema siromasima. Govoreći o evanđeljima, posebno je istaknuo Lukino, gdje nalazimo najviše riječi o siromaštvu. Dr. Tepert to je pojasnio činjenicom da je Crkva iz koje dolazi Luka bila mješovita, bilo je bogatih, ali i siromašnih, pa Luka ističe ideal zajedništva. Također kod Luke imamo i Marijin “Veliča” u kojem je ona prikazana kao siromašna žena koja od Boga očekuje zaštitu, što se očituje i u psalmima i kod nekih proroka. Kod tog evanđeliste imamo i prispodobe koje kao glavnu temu imaju siromaštvo. Također je uputio i na Ivanova evanđelja u kojima se ne nalazi izravan govor o siromaštvu, no ozdravljenja o kojima piše Ivan vezana su uz siromašne, odbačene. Istaknuo je i početak druge Poslanice Korinćanima gdje Pavao piše kako je “Krist postao siromašan, da bismo se mi obogatili”. Što znači, da se obogaćujemo vjerom u Kristu.
Slijedom navedenoga, prisutne je uputio na retke “Evangelii gaudium” u kojem Papa ističe kako je poslanje svakoga čuti vapaj onoga koji je u potrebi. Papa pojašnjava da solidarnost nije povremena gesta darežljivosti, već je potrebna promjena mentaliteta. Solidaran ne znači biti milostiv, nego biti na istoj razini s njima, zajedništvo. Dr. Tepert istaknuo je i kako Papa poziva da se “čuje vapaj cijelih naroda”. Što znači ne zatvoriti se u vlastite potrebe, potrebe svoje obitelji, svoga grada, zemlje, naroda, nego pogledati cijeli svijet. U tom kontekstu dr. Tepert istaknuo je kako je poslanje novinara da senzibiliziraju sebe i druge na promatranje svijeta da se uoče potrebe i da se pomogne drugima da ih i oni uoče. To je potkrijepio Papinim riječima kako “ne govorimo samo o tome da se svima osigura hrana ili ‘dolično izdržavanje’, nego da mogu imati ‘blagostanje i napredak u raznovrsnim dobrima'”. Dr. Tepert pojasnio je kako je borba protiv siromaštva, potlačenosti i svih ljudskih nevolja, borba za dostojanstvo čovjeka. To je ono gdje se mi uključujemo u djelovanje Isusa Krista.
Također je uputio i na “Lumen fidei” gdje Papa u dijelu gdje govori o društvenim odnosima i potrebi solidarnosti, stavlja dva primjera sv. Franju Asiškoga i bl. Majku Tereziju. U susretu sv. Franje i gubavca, odnosno Majke Terezije i siromašnih, očituje se njihova promjena, tj. gubavac mijenja sv. Franju, a siromašni Majku Tereziju. Tako oni postaju evangelizatori sv. Franje i Majke Terezije, a Papa ističe kako nas tako siromasi evangeliziraju. Vezano uz to Papa upozorava da odnos prema siromasima ne zahtijeva pretjerani aktivizam, već pozornost punu ljubavi, jer “istinska je ljubav uvijek kontemplativna”. Dakle, svima je poziv baviti se siromasima, svi smo pozvani. U javnom djelovanju, ali i u osobnom, obiteljskom imamo taj poziv, koji ne smijemo i ne možemo zanemariti. To je poziv usko vezan s našim kršćanskim pozivom. Stoga je dobro razmisliti kako prepoznajemo Boga u drugima, u siromasima, ne misleći samo na one koji nemaju dovoljno materijalnih sredstava, nego na sve one koji su na bilo koji način potlačeni, koji su na bilo koji način na rubu interesa, rekao je fra Darko te potaknuo da se i kroz medije upravo takvima pruži dovoljno prostora da bismo ih prepoznali, da bismo prepoznali Boga koji nas po njima evangelizira.
Nakon nagovora uslijedilo je euharistijsko slavlje koje je dr. Tepert predvodio u zajedništvu s članovima Društva dr. fra Mirkom Mataušićem, OFM, i vlč. Josipom Kosom. Osvrćući se na misna čitanja, dr. Tepert posvijestio je važnost ljubavi prema Bogu, i ljubavi prema bližnjemu.