Dubrovnik: Biskupijski stručni skup za vjeroučitelje
Biskupijski stručni skup za vjeroučitelje osnovnih i srednjih škola Dubrovačke biskupije
Dubrovnik (IKA )
Dubrovnik, (IKA) – Biskupijski stručni skup za vjeroučitelje osnovnih i srednjih škola Dubrovačke biskupije održan je u subotu 1. ožujka u samostanu sv. Klare u Dubrovniku. Tema skupa bila je “Marijina suradnja u procesu odgoja vjernika”, a predavanje je održao dr. don Mladen Parlov, profesor na KBF-u u Splitu. Molitvu na početku predvodio je vjeroučitelj Josip Kačunić, a priredili su je njegovi vjeroučenici iz sedmog razreda OŠ Slano. Predstojnik Katehetskog ureda mr. don Josip Mazarekić pozdravio je okupljene vjeroučitelje, kazavši da bi “bez Marije kršćanstvo bio šturo”, te ih istodobno potaknuo da budu aktivni sudionici organizacije Susreta hrvatske katoličke mladeži u Dubrovniku.
Predavač dr. Pavlov istaknuo je da je Marija neizostavni dio kršćanskog identiteta. Katolička duhovnost je kristocentrična, euharistijska, svetopisamska, eklezijalna i marijanska. Upitao je kako mladima približiti Marijin lik, da im bude izazovan, a ne tuđi i strani lik. U traženju odgovora krenuo je od činjenice da je mladima vjera katkad “tek ukras njihove egzistencije”, no istodobno da imaju izražen osjećaj solidarnosti, iskazuju nezadovoljstvo nepravdom, imaju potrebu za istinskim odnosima, itd. To je dobra podloga da im se Marija stavi kao primjer, te da kroz otkrivanje njezina identiteta otkriju svoj identitet. Napomenuo je vjeroučiteljima da mladima ne smiju Mariju predstavljati kao “superženu”, kao nedostižni ideal, već kao djevojku i ženu koja nema gotova rješenja, nego ih traži. Tu činjenicu predavač je potkrijepio Marijinim postepenim rastom u vjeri.
Vjeroučiteljica Marina Damjanović Tolj održala je pedagošku radionicu “Odgojni momenti Marijina ponašanja u korelaciji s različitim tipovima ponašanja učenika” u kojoj je govorila o važnosti neverbalne komunikacije vjeroučitelja koji ulazi u razred, a na praktičan način to je bilo vidljivo u izvođenju zadataka u radionicama, gdje je istaknuto da i najobičniji osmjeh može biti snažno i učinkovito sredstvo u prenošenju poruke.