"Vjerski odgoj i izobrazba moraju imati životni smisao"
Beč
Nekadašnji bečki predavač religijske pedagogije u intervjuu listu "Furche": Djeca nas "usredotočuju na bitno", a trebaju dobiti životno usmjerenje pokazano primjerom i izrečeno primjerenim jezikom
Beč, (IKA) – Vjerski odgoj i vjeronauk moraju udovoljiti, kako intelektualnim zahtjevnostima, tako i traganju za smislom života. Istaknuo je to bečki predavač religijske pedagogije Martin Jäggle u intervjuu danom austrijskome katoličkom tjedniku “Furche” od 9. siječnja.
“Danas se nalazimo u društvenoj situaciji u kojoj su porasla legitimna traženja u odnosu na vjeru. U tom pogledu, svaka vjerska izobrazba intelektualno je zahtjevna”, rekao je stručnjak za pedagogiju koji je do sredine 2013. godine bio profesora religijske pedagogije na Katoličkome bogoslovnom fakultetu Sveučilište u Beču. U isto vrijeme, svaki vjerski odgoj i izobrazba također ističu važnosti vjere u svakodnevnom životu, te uvode u vjerničku praksu konkretne zajednice .
Prije svega vjerski odgoj djece “stalni je izazov”, istaknuo je Jäggle, “jer djeca se ne daju prevariti”. Djeca nas usredotočuju na bitno. Stoga je rad s njima neki “oblik prizemljenja”, pri čemu uvijek nastaje “nešto novo”. U svemu tome ne valja držati se preniskog horizonta. “I maleni smiju postavljati velika pitanja”, rekao je Jäggle.
Središnji kut gledanja svakog vjerskog odgoja predstavlja “primjereni jezik”. “Društvo, Crkva, a i odnosi odraslih prema djeci pate od gubitka govora”, naglasio je Jäggle. Trenutno se taj govor u Crkvi u Austriji prilagođava djeci kod priprema za prvu pričest što je i prva velika socijalizacija djece u Crkvi, ali s osrednjim uspjehom. Za Jägglea je zato nužno pronaći “primjeren način govora” koji će djeci omogućiti da euharistijsko slavlje mogu i govorno vrednovati.
“Pastoral djece” ujedno je i tema ovogodišnjega austrijskoga pastoralnog zasjedanja. Taj najvažniji tečaj trajne izobrazbe na području pastorala održava se od 9. do 11. siječnja u Centru sv. Virgila u Salzburgu.