"Evangelizirati europsku dušu"
Barcelona (IKA/KTA )
Priopćenje sa susreta europskih medijskih biskupa u Barceloni
Barcelona, (IKA/KTA) – Od 8. do 10. studenoga u Barceloni je održan susret biskupa odgovornih za sredstva društvene komunikacije pri europskim biskupskim konferencijama. Među sudionicima bili su predsjednik Vijeća HBK za sredstva društvenih komunikacija riječki nadbiskup dr. Ivan Devčić i komunikolog dr. fra Mirko Mataušić, te vojni biskup u BiH Tomo Vukšić, predsjednik Vijeća BK BiH za sredstva društvenih komunikacija.
U priopćenju sa susreta ističe se kako nova sredstva društvenih komunikacija sve više označavaju društvo. Također na europskom kontinentu, facebook, twitter i ostale društvene mreže postale su povlaštena mjesta informacija i mogućnosti za izgradnju ljudskih odnosa, posebno među mladima. Mogu duboko dirnuti ljude, ponovno stavljajući u središte jezične oblike i metode, stare i moderne. Tu se otvaraju nove mogućnosti i obveze da bi se svima donijelo Radosnu vijest. Evangelizacija može također prolaziti kroz simboliku izraženu u umjetnosti i u odnosu između liturgije i arhitekture. Dolazak pape Franje također je izmijenio percepciju Crkve u medijima. Pontifeks je premašio deset milijuna sljedbenika. U svjetlu koncilskog dekreta “Inter mirifica”, koji ove godine obilježava pedesetu godinu objavljivanja, četrdesetak biskupa i delegata Vijeća biskupskih konferencija za sredstva društvenih komunikacija tražili su u Barceloni odgovore na pitanja o izazovima Isusova propovijedanja danas, ističe se u priopćenju.
Sudionici su se sučelili s aktualnom komunikacijom Crkve u Europi na temu “Evangelizirati europsku dušu”. Susret, koji je organiziralo Vijeće za sredstva društvenih komunikacija CCEE-a i kojoj je predsjedao mons. Jose Ignacia Munilla Aguirre, biskup San Sebastiana, održan je u Barceloni zahvaljujući gostoprimstvu mjesnog nadbiskupa kardinala Lluisa Martineza Sistacha.
Raspravljalo se o izazovima koji traže objašnjenja: za današnju misijsku djelatnost Crkve, za komuniciranje pape Franje, za korištenje novih tehnologija, za lik arhitekta Antonija Gaudija koji komunicira Božju ljepotu kroz ljepotu arhitekture osobito u inovativnoj i sakralnoj arhitekturi Sagrade familie (katedrala Svete obitelji u Barceloni). Kao što je istaknuo don Michel Remery, zamjenik glavnog tajnika CCEE-a, na osobit način kršćani su pozvani komunicirati dobro, koristeći svako sredstvo, s posebnom pozornošću na ljepotu. Ovisno od njegovog cilja, svaka istinska kršćanska komunikacija biva učinjena prije svega s autentičnim svjedočanstvom odnosa življenog s Kristom koji je na najljepši način pokazao papa Franjo. Tijekom susreta sudionici su informirani i o načinima korištenja novih tehnologija koje su radikalno izmijenile komunikaciju Barcelonske nadbiskupije ili također njihovo korištenje u promicanju i informiranju onih koji se javno očituju kao sudionici “manif pour tous” (manifestacija za sve), društvenog pokreta nastalog u Francuskoj kao posljedica odluke francuske vlade da se izglasa zakon o braku istospolnih parova i usvajanju djece s njihove strane. Raspravljalo se i o aplikaciji za smartphone sa svjedočenjem Gustava Entrala, programera aplikacija za smartphone a posebno PopeApp. Sva ta iskustva izvori su nadahnuća za sudionike i pokazuju da ta sredstva mogu biti jasni odgovori na izazove postavljene pred Crkvu danas, istaknuto je.
Temeljno predavanje održao je mons. Claudio Maria Celli, predsjednik Papinskog vijeća za sredstva društvenih komunikacija, koji je podsjetio na povijest crkvenog učiteljstva u odnosu na evangelizacijsko poslanje Crkve kroz sredstva društvenih komunikacija polazeći od koncilskog dekreta “Inter mirifica”. U ovo doba, koje je sve više obilježeno očaravajućom promjenom oblika komunikacija koje donose nove komunikacijske izričaje, Crkva razvija pozornost i korištenje društvenih komunikacijskih sredstava za vršenje svoga evangelizacijskog poslanja. Ona se mora sučeliti na osobit način s novim tehnologijama povezanim uz širenje pristupa internetu i mobilnoj telefoniji kao i najmodernijim komunikacijskim izričajima. Crkva nije pozvana evangelizirati internet, nego evangelizirati na internetu. Riječ je o naviještanju evanđelja s najsuvremenijim odgovarajućim i učinkovitim metodama komunikacije. Komunikacija se ne može samo sastojati od riječi, već prije svega od ljubavi kojom se približava osobama gdje se nalaze, u ovom slučaju na digitalnom kontinentu, pratećih ih. Facebook i twitter instrumenti su koji, po svojoj kapilarnoj raširenosti, dopuštaju također informacije i novi pristup politici, kako je posvjedočio Ludovine de la Rochere, predsjednik “Manif pour tous”, predstavljajući iskustvo masovne francuske mobilizacije.
Transmedijalnost je naprotiv redovita riječ koja je bila u temelju ponovnog promišljanja komunikacije Barcelonske nadbiskupije, kako je predstavio kardinal Sistach i ravnatelj Nadbiskupijskog ureda za društvene komunikacije đakon Ramon Olle. Polazeći od tradicionalnog biskupijskog biltena, domaći stručnjaci znali su implementirati raznoliki sustav s produbljenim vjerskim informacijama koji uvezuju “tradicionalne” komunikacije i nove tehnologije, odgovarajući tako na potrebu prilagodbe sadržaja predloženog različitoj dobi korisnika. Mons. Jose Ignacio Munilla, predsjednik Vijeća za društvene komunikacije CCEE-a, govorio je pak o komunikacijskom profilu pape Franje.
Tijekom susreta u Barceloni sudionicima je predstavljena nova mrežna stranica Vijeća europskih biskupskih konferencija na adresi www.ccee.eu.