Nadbiskup Eterović predvodio obrede Velikoga petka u Pučišćima
Veliki petak u Pučišćima
Pučišća
Slaveći Isusovu muku i smrt osjećamo njegovu blizinu, njegovo suosjećanje sa svakim čovjekom, posebno s onima koji nisu prihvaćeni u društvu ili su od njega odbačeni
Pučišća, (IKA) – Na Veliki petak, spomendan Isusove muke i smrti, 29. ožujka, generalni tajnik Biskupske sinode u Rimu nadbiskup Nikola Eterović predvodio je liturgijske obrede Velikoga petka u župi sv. Jeronima u Pučišćima na Braču. Nakon prostracije pred glavnim oltarom i šutnje praćene molitvom u znak zahvalnosti na Isusovoj smrti, svečano je otpjevana Muka po Ivanu u kojoj je sudjelovao mješoviti zbor Sv. Jeronima pod vodstvom s. Danijele Mihić.
Nadbiskup Eterović u homiliji je u središte razmišljanja stavio Isusovu muku i smrt kao središnji spasenjski događaj za vjernike, povezujući Isusovu patnju i žrtvu s patnjom i žrtvom ljudi našega vremena. Slaveći Isusovu muku i smrt osjećamo njegovu blizinu, njegovo suosjećanje sa svakim čovjekom, posebno s onima koji nisu prihvaćeni u društvu ili su od njega odbačeni. Zato je našu ljudsku patnju potrebno osloniti na izvornu patnju Isusa Krista. S Isusom smo povezani posebno u trenucima patnje koju možemo namijeniti za osobno obraćenje, kao i za obraćenje cijeloga svijeta, istaknuo je nadbiskup Eterović.
U nastavku homilije osvrnuo se na uzroke Isusove osude, te na tadašnje vjerske i političke razloge koji su uzrokovali osuđujuću presudu za Isusa. Nadbiskup je Isusovu osuđujuću presudu povezao s tolikim osuđujućim presudama suvremenih političkih sudova. Ljudski sudovi podložni su ljudskim interesima i političkim odlukama, primijetio je nadbiskup, poručivši kako se ljudski zakoni trebaju temeljiti na prirodnomu i božanskomu zakonu. Nakon sveopće molitve koju je predvodio pučiški župnik Andro Ursić, nadbiskup Eterović pokazao je križ vjernicima koji su, zatim, pristupili njegovu ljubljenju, a zbor je prikladnim pjesmama poticao okupljene vjernike na štovanje Isusova križa. Liturgija Velikoga petka nastavljena je pričešću i svečanim ophodom s Presvetim koje je ulicama mjesta nosio nadbiskup u pratnji vjerničkoga mnoštva s upaljenim svijećama. Liturgijski obredi završeni su klanjanjem pred Presvetim i blagoslovom vjernika.