Istina je prava novost.

Likovne izložbe u sklopu 22. svečanosti Pasionske baštine

Zagreb, (IKA) – U sklopu ovogodišnjih, 22. svečanosti Pasionske baštine postavljeno je nekoliko likovnih izložbi. Same svečanosti otvorene su izložbom u Muzeju Mimara “Smrt i uskrsnuće Kristovo” Zlatka Čulara i Maje Dolenčić-Malešević.
U nedjelju 17. ožujka u Galeriji Zvonimir otvorena je skupna izložba (Blažanović, Lončar, Mucko, Michieli, Dorotić, Meglić, Ujević, Čular, Botteri-Dini, Mokrović, Salavarda, Šepat, Guberina, Peruzović, Radić, Šercer, Anić, Dvornik-Bondora) “Križni put”. Svaku postaju umjetnički je osmislio drugi autor koji nije bio ograničen ni tehnikom ni formatom, a što je najvažnije stilom. Klasičnih četrnaest postaje prošireno je scenama Posljednje večere, Molitve na Maslinskoj gori, Uskrsnuća i Emausa.
Na ovogodišnjim svečanostima Pasionske baštine predstavljena su i djela iz fundusa Moderne galerije. Izložba “Kristova muka i otkupljenje” otvorena je 18. ožujka, a publici je predstavila dvadeset i tri djela – slike, grafike, skulpture i medalje hrvatskih i stranih umjetnika Julija Klovića, Alessandra Castellija, Ise Kršnjavija, Adele d’Affry (Marcello), Vlahe Bukovca, Bele Cikoša – Sesije, Miroslava Kraljevića, Marijana Trepšea, Ljube Babića, Ruže Klein Meštrović, Maksimilijana Vanke, Karla Mijića, Ive Kerdića, Rudolfa Spieglera i poduzeća Stabilimento Johnson.
Knjižnica Marija Jurić Zagorka ugostila je fotografski ciklus Damira Klaića “Međimurski pilovi”. Riječ je o motivima koji, da bi bili uopće fotografirani sustavno i u tolikom broju pretpostavljaju putovanja, hodanja i zavirivanja u kutke međimurskog kraja, lutanja po selima, poljima, zastajkivanja na raskrižjima, traženja markacijske točke u odnosu na crkve, groblja, na brežuljke i doline; na rubovima i prijelazima, u sasvim intimnim zemljopisnim zonama izvan magistrala i autoputova.
Nastavljajući tradiciju suradnje započetu 1997. godine, studenti Akademije likovne umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu u Staroj gradskoj vijećnici predstavili su djela pod zajedničkim nazivom “Moj doživljaj muke”. Studenti su temi pristupili otvoreno i raznovrsno u motivima i tehnikama: od sakralnog i figurativnog do osobnog i apstraktnog, te korištenjem novih medija. Odaziv je bio značajan i rezultirao je velikim brojem kvalitetnih djela što je bio i jedan od razloga uvođenja triju nagrada za najuspješnije radove i autore. Nagrade su utemeljene 2002. godine pod pokroviteljstvom Gradske Skupštine Grada Zagreba u čijim prostorima (Galerija Kristofor Stanković) se izložbe i postavljaju.