Istina je prava novost.

Obredi Velikoga petka u zagrebačkoj katedrali

Zagreb, (IKA) – Obrede Velikoga petka, službu Muke Gospodnje, 29. ožujka, u zagrebačkoj je prvostolnici predvodio zagrebački nadbiskup kardinal Josip Bozanić zajedno s pomoćnim biskupima Ivanom Šaškom, Mijom Gorskim i Valentinom Pozaićem, zborom kanonika i prebendara te mnogobrojnim zagrebačkim svećenicima. Nakon izvještaja o Isusovoj muci i smrti po Ivanovu Evanđelju otpjevanoga u Službi riječi, biskup Gorski u propovijedi je razmišljao o patnji i smislu života uopće te o pitanju koje si postavljaju svi ljudi – koji je smisao patnje i križa? Kazavši da je danas u središtu naše pozornosti križ, to strašno mučilo, pojasnio je da je križ u svjetlu vjere istodobno znak spasonosni, nada i ufanje vjernika. U križu se susreću mržnja i ljubav – “Oče, oprosti im, jer ne znaju što čine…!” Apostol Pavao nam poručuje da “Krist umrije za nas dok još bijasmo grešnici”, jer još ne upoznasmo i ne razumjesmo tajnu te ljubavi. Jer dotada još nitko, osim Isusa nije za nas umro, žrtvovao svoj život. Pred tom tajnom i danas ostajemo bez odgovora, rekao je biskup. A o neizmjernoj veličini te žrtve, Apostol opet piše “niste otkupljeni ni srebrom ni zlatom, nego mukom i smrću Gospodina našega Isusa Krista” i, dalje “jer Bog ne želi smrti grešnika, nego da se obrati i živi”. Pisma svjedoče da je iz Kristova boka potekla krv i voda, ti spasonosni znakovi našega otkupljenja. Iz te je krvi rođena Crkva, iz te smo krvi i vode i mi rođeni na novi život, to je cijena našega spasenja. Budimo svjesni te istine naše vjere, svjesni da jedino s Bogom možemo započeti novi život, pozvao je okupljene vjernike biskup Gorki. Pri tom je upozorio da oni koji imaju vjeru, u križu nalaze smisao života i s tom vjerom i nadom prihvaćaju i najveće patnje. Upitavši se tko može čovjeku dati smisao u patnji i smrti, kazao je da mi na Veliki petak želimo taj odgovor naći kod Isusa koji je prošao iskustvo trpljenja i smrti te da je za nas kršćane smisao sam Bog. Križ Kristov pred kojim se klanjamo govori o smislu, on je znak Kristove pobjede, a ne poraza. Za nas vjernike križ je ljubav i znak spasonosni. Na križu i pod križem smo najjači, jer smo najbliži Isusu, jer, kako kaže Apostol “ako smo s Kristom razapeti, s Kristom ćemo i uskrsnuti…”. Križ bez sjaja Uskrsa ne bi bilo moguće nositi. Snaga Isusova uskrsnuća daje nam snagu za nošenje križa. Zato s ljubavi i poštovanjem padajmo pred križem, jer on je znak naše pripadnosti Kristu i njegovoj Crkvi.
Nakon homilije uslijedili su klanjanje križu te euharistija.