Istina je prava novost.

Formacijsko-duhovni susret djelatnika katoličkih škola Požeške biskupije

Biskup Škovrčević pozvao djelatnike u katoličkim školama da ne podlegnu mnijenju koje određene interesne skupine u posljednje vrijeme stvaraju u medijima, kako u Hrvatskoj nema uvjeta za uspješan život, i da zbog toga što prije iz nje treba otići, nego da sami u svojoj slobodi budu oduševljeni i čvrsto opredijeljeni za život u njegovim temeljnim vrijednostima po mjeri Isusovoj, i da djelujući s polazišta srca, koje nikad ne vara, pružaju svojim učenicima primjer uspješnog i smislenog života

Požega, (IKA) – Redoviti zimski formacijsko-duhovni susret svih djelatnika katoličkih škola u Požeškoj biskupiji održan je 13. siječnja u Maloj dvorani sv. Terezije Avilske u Požegi. Među 120 djelatnika iz pet katoličkih škola, predvođenih svojim ravnateljima, a na čelu s predstojnikom Ureda za katoličke škole Požeške biskupije Ivicom Žuljevićem, bio je i požeški biskup Antun Škvorčević. Središnji dio programa bilo je izlaganje prof. dr. Dijane Vican, rektorice Sveučilišta u Zadru. Predstojnik Žuljević pozdravio je nazočne, upoznao ih s programom susreta te zamolio biskupa da se obrati nazočnima.
Đakon Ivan Rončević pročitao je ulomak iz evanđelja o bogatom mladiću koji je Isusa zamolio da mu odgovori na pitanje kako može baštiniti život, te je na temelju toga biskup predvodio molitvu i sudionike susreta duhovno raspoložio riječju koju im je uputio. Zaželio im je dobrodošlicu, napose rektorici Vican, zahvalivši joj za dolazak u Požegu, kao i za ono o čemu će im govoriti. Istaknuo je da je razlog tog susreta „nastojanje kako bi učiteljsko služenje učenicima u katoličkim školama, njihovoj i našoj budućnosti, što bolje pridonijelo oblikovanju i rastu mladih ljudi u traganju za znanjem i smislom života”. Na temelju pročitanog evanđeoskog ulomka protumačio je učiteljima Isusovu metodu u pristupu mladom čovjeku. Ponajprije, on poštuje njegovu slobodu te mu kaže „ako hoćeš” ući u život, vrši zapovijedi. Potom „ako hoćeš biti savršen”, prodaj sve i slijedi me. Istaknuo je kako je savršenstvo i punina života vezana za osobu Isusa Krista, „koji nas poziva da ga slijedimo” i kako mladim ljudima uz posredovanje znanja, valja neprestano svjedočiti koliko je važno uz ono što će materijalno stjecati i izgrađivati stvarnost oko sebe, neprestano nastojati oko samih sebe, oko izgradnje vlastite osobe i rasta koji se događa u susretu s drugima, da stasaju u osobe po Isusovoj mjeri. Rekao je „da nas Isusov poziv da prodamo sve što imamo, potiče da se otisnemo dalje od privezanosti za svoju sebičnost, te budemo dionici dubljih životnih stvarnosti”. Pozvao je djelatnike u katoličkim školama da ne podlegnu mnijenju koje određene interesne skupine u posljednje vrijeme stvaraju u medijima, kako u Hrvatskoj nema uvjeta za uspješan život, i da zbog toga što prije iz nje treba otići, nego da sami u svojoj slobodi budu oduševljeni i čvrsto opredijeljeni za život u njegovim temeljnim vrijednostima po mjeri Isusovoj, i da djelujući s polazišta srca, koje nikad ne vara, pružaju svojim učenicima primjer uspješnog i smislenog života.
Potom su članovi Dramske družine Katoličke gimnazije u Požegi Domagoj Zubović i Matea Pauković izveli prigodni dijalog „Gospodin i gospođa Smith”, koji uprizoruje problem loše komunikacije što je ujedno poslužilo kao uvod u predavanje prof. Vican pod naslovom „Kurikularna reforma”. Razumijevanje i kvalitetna komunikacija osnovni su preduvjet dobroj suradnji i provedbi kurikularne reforme. Pojasnivši stupnjeve obrazovanja u Republici Hrvatskoj, rektorica zadarskog Sveučilišta uputila je na određene nedostatke toga sustava koji su prethodili uvođenju bolonjske reforme. Potom je pojasnila kako se kurikularna reforma ne može provoditi djelomično, nego na svim razinama obrazovanja, od vrtića do poslijediplomskog studija. Prof. Vican potom je govorila o vrijednostima koje su izvorište za ciljeve odgoja i obrazovanja i kao takve temelj za odabir nastavnih predmeta. Sve prisutniji pluralizam uzrokuje nejasnoće i pri odabiru predmeta. U zaključku predavanja sveučilišna rektorica rekla je kako je ponosna na hrvatski obrazovni sustav i što je vrlo važno, da je svjesna pogrešaka koje se trebaju ispravljati.
Nakon kratkog odmora predstojnik Žuljević moderirao je drugim dijelom susreta koji je bio praktične naravi. Upoznao je nazočne s aktivnostima i događanjima u biskupiji tijekom drugoga školskog polugodištu te ih potaknuo da se aktivno uključe i život mjesne Crkve. Uslijedila je rasprava s prof. Vican o konkretnoj ulozi i mjestu katoličkih škola unutar kurikularne reforme. Rektorica je objasnila kako jezgrovni i diferencirani kurikulum sačinjavaju obrazovni standard koji pruža optimalno opterećenje učenika, a uz školski kurikulum omogućava učeniku da se u potpunosti ostvari. U demokratskom društvu katoličke škole na poseban način mogu se profilirati u definiranju diferenciranoga školskog kurikuluma.
Nakon rasprave i predavanja susret je zaključen euharistijskim klanjanjem u katedrali Sv. Terezije Avilske i zajedničkim druženjem u prostorima Odgojno-obrazovnog centra.