Istina je prava novost.

"Biblija danas" o "Poslanici Hebrejima"

“Poslanica Hebrejima” tema je trećega ovogodišnjeg broja “Biblije danas”, časopisa Hrvatskoga katoličkog biblijskog djela i Biblijskog instituta KBF-a Sveučilišta u Zagrebu. Autor teksta “Književna vrsta spisa Hebrejima? Je li Heb ‘poslanica’ ili ‘homilija'”? je Darko Tomašević iz Sarajeva. Autor ističe kako kad se govori o novozavjetnom spisu koji je napisan “Hebrejima” najčešće se, a posebno u hrvatskom govornom području ispred te odrednice nalazi i odrednica “poslanica”, tj. uobičajeno je ovaj spis nazivati “Poslanicom Hebrejima”. Stoga se u tekstu osvrće na taj pojam, tj. je li riječ o poslanici ili pismu, odnosno homiliji ili propovijedi. Ivan Dugandžić, OFM, iz Zagreba piše o temi “Božji govor u Sinu”. Daje osvrt na Božji govor nekoć i sad (Heb 1,1-2), potom nastavlja o kontinuitetu Božjega govora (Heb 3,1-4, 11), a tekst završava o Hvalospjevu riječi Božjoj u Sinu (Heb 4,12-13). “Isus – veliki svećenik u Poslanici Hebrejima” tekst je Božidara Mrakovčića iz Rijeke. Podsjeća kako je Poslanica Hebrejima jedini spis Novog zavjeta koji Isusa naziva svećenikom. Ističe kako je Krist vjerodostojan i milosrdan svećenik, potom tumači kako je posvećen za Velikog svećenika novoga Saveza. Osvrće se i na novost Isusove svećeničke žrtve. Petar Vidović, DI, iz Zagreba potpisuje tekst “Uspostavom novoga Saveza dokida se stari Savez. Novi savez prema Poslanici Hebrejima”. Ističe kako je Novi savez prema Poslanici Hebrejima u kontrastu sa Starim savezom i dokida ga. Potom tumači savez u Starom zavjetu, tj. govori o Savezima između ljudi, te između Boga i ljudi. U drugom dijelu teksta piše o savezu u Novome zavjetu, a u trećem dijelu uspoređuje dva saveza. Autor posljednjeg teksta “Na Kristovu put vjere, nade i ljubavi (Heb 10, 19-13,21)” je Dario Tokić, OCD, iz Zagreba. U tekstu naglasak stavlja na novi i živi put Isusa Krista, potom na vjeru prema Heb 11. Tokić vrlo slikovito predstavlja starozavjetne likove i njihovo utjelovljenje u djelu, svjedočanstvu od Boga, iz čega proizlazi njihova čežnja, a potom tumači nadu prema Heb 12 i ljubav prema Heb 13. (ika-mb/kj)