Stručni skup za vjeroučitelje Varaždinske biskupije
Stručni skup za vjeroučitelje Varaždinske biskupije
Varaždin (IKA )
Varaždin, (IKA) – Stručni skup za vjeroučitelje u osnovnim i srednjim školama Varaždinske biskupije održan je u subotu 5. lipnja u dvorani Pastoralnog centra Varaždinske biskupije. Skup je održan u organizaciji Katehetskog ureda Varaždinske biskupije i Agencije za odgoj i obrazovanje. Glavna tema susreta bila je “Roditelji i njihova suodgovornost u odgojno-obrazovnom sustavu kroz prizmu vjeronauka u školi”. Susret je započeo zajedničkom molitvom, a na početku sve je pozdravio varaždinski biskup Josip Mrzljak. Poznati psihoterapeut i profesor dr. Vladimir Gruden održao je izlaganja na teme “Interakcija: učenik-roditelj-učitelj” i “Rastavljeni roditelji i problem adoptirana djeteta”. U predavanjima, koja su plod bogatog rada s klijentima, prof. Gruden istaknuo je kako učitelj pa tako i vjeroučitelj ne prenosi učeniku samo znanje već i sebe, svoju osobnost. Dijete odgaja odgajatelj, on kao cjelokupna osoba, svojim svjedočenjem, a ne metodom odgoja. Učenici u razred sa sobom donose nasljeđe tj. kompletan roditeljski utjecaj na njega, te se ovdje učitelj susreće s roditeljem kao takvim. Profesor ističe kako je danas teško educirati, budući da je edukacija promjena, a ljudi se boje promjena. Roditelji su svakako primarni odgajatelj, a utjecaj vrtića na dijete nazivamo preodgoj. Važan je susret između učitelja i roditelja preko različitih osobnih informacijskih susreta, stručnih konzultacija i predavanja. Djeca trebaju shvatiti da im je Bog podario volju, oni je trebaju razvijati, a to se postiže podučavanjem. U drugom predavanju profesor Gruden, ponajviše iz vlastite prakse, napominje kako djeca rastavljenih roditelja imaju mnogo više problema u odrastanju nego ona čiji su roditelji u braku. Dijete je “produkt” oca i majke, njihova materijalizirana ljubav, stoga je za njegovo odrastanje i stvaranje osobnosti potrebna i ljubav i identifikacija oba roditelja. Svaka rastava braka dovodi do djetetovog duševnog raskola i ono je psihički osiromašeno. Da bi se održala ravnoteža u duši djeteta, potreban je visok stupanj emocionalne zrelosti rastavljenih roditelja.
Prof. dr. Zdenka Gruden u predavanju pod nazivom “Samopoštovanje – osnovni čimbenik promjene u edukaciji” istaknula je kako današnje moderno društvo teži za ljudima punim samopoštovanja a to su osobe koje vole i znaju biti voljene, one koje se nose sa svim problemima, koje nisu depresivne, koje osjećaju svoju vrijednost. Razlikujemo visoko i nisko samopoštovanje kod ljudi. U svim segmentima društva bolje se vrednuju ponosne osobe, inteligentne, kompetentne, nadarene, sigurne tj. osobe koje imaju visoko samopoštovanje, a to bi trebao biti svaki edukator. Odgajatelj-edukator nikako ne smije imati nisko samopoštovanje koje se često očituje kao depresija, strah, krivnja jer to učenici osjećaju i u skladu s time se odnose prema toj osobi. Iz dugogodišnjeg vlastitog iskustva s učenicima, profesorica je istaknula kako je u školama poguban utjecaj za samopoštovanje učenika neprekidno rivalstvo i natjecanje u razredu, osobito za visoke ocjene.
Nakon stručnih predavanja vjeroučiteljima se obratila Gordana Barudžija, viša savjetnica za vjeronauk u AZOO. Ona je govorila o ostvarivanju programa pripravničkog staža, postupku i načinu polaganja stručnog ispita. Izložila je zadatke pripravnika kao i mentora te mentora ad hoc. Vjeroučitelj Silvio Benč, stručni suradnik u Katehetskom uredu, predstavio je devetomjesečni rad web-stranice Katehetskog ureda www.kuvb.org te zahvalio svima koji svojim materijalima obogaćuju tu stranicu. Četrdeset najangažiranijih vjeroučitelja tom je prigodom za svoj doprinos stranici nagrađeno prigodnim podlošcima za miš i plakatima.