Istina je prava novost.

Papa o antitezi između ateističkog humanizma i kršćanskog humanizma

U svom nagovoru uz molitvu Anđeo Gospodnji Papa se ponovno kratko osvrnuo na svece čiji se spomendani slave idući tjedan

Castel Gandolfo, (IKA) – Papa Benedikt XVI. se u svom nedjeljnom nagovoru u Castelgandolfu pred desetak tisuća vjernika osvrnuo na svece, koje Crkva ovih dana slavi, počevši od svete Klare, koja je svom žarkom svakodnevnom ljubavlju, molitvom i životom u zajednici posvjedočila Božju ljubav, pa do suvremenih mučenika sv. Tererezije Benedikte od Križa ili Edith Stein i sv. Maksimilijana Kolbea, koji su svojom mučeničkom smrću posvjedočili svoju vjeru u Boga. Uz njih Crkva slavi i mučenike sv. Poncijana Papu, sv. Hipolita svećenika i sv. Lorenza đakona. Sve su to – prema Papinim riječima – divni primjeri svetosti i svjedoci ljubavi koja ljubi do kraja i ne vodi računa o nanesenom zlu, već zlo pobjeđuje dobrom.
Od njih možemo naučiti, posebno mi svećenici, koliko je važan evanđeoski heroizam, koji nas potiče da dadnemo život za spas duša. Ljubav pobjeđuje smrt, rekao je Papa Benedikt, usporedivši opasnost suvremenog nihilizma s nacizmom. Nacistički logori kao i svi drugi koncentracijski logori, mogu se smatrati krajnjim simbolima zla, pakla koji se otvara na zemlji kada čovjek zaboravi Boga i postavlja se na njegovo mjesto, otimajući mu pravo da odlučuje što je dobro a što zlo, da daje život i smrt. Nažalost ta se žalosna pojava ne bilježi samo u logorima. Oni su prije vrhunac jedne šire i raširenije stvarnosti, čiji su razmjeri često nesagledivi. Sveci, koje smo kratko spomenuli, potiču nas razmišljati o dubokim razlikama koje postoje između bezbožnog humanizma i kršćanskog humanizma; ta se antiteza provlači kroz čitavu povijest, ali je na kraju drugog tisućljeća, sa suvremenim nihilizmom, dosegla svoj vrhunac, kao što su to primijetili veliki književnici i mislioci, i kao što su to događaji koji su se zbili zorno pokazali. S jedne strane, postoje filozofije i ideologije, ali sve više također načini razmišljanja i djelovanja, koji ističu slobodu kao jedini čovjekov princip, kao alternativa Bogu, i na taj način pretvaraju čovjeka u Boga, koji svoj sustav ponašanja gradi na samovolji. S druge strane, imamo upravo svece, koji, provodeći u djelo evanđelje ljubavi, daju razlog svoje nade; oni pokazuju pravo lice Boga, koji je Ljubav, i, istodobno, istinsko lice čovjeka, stvorena na Božju sliku i priliku, rekao je Papa.