Istina je prava novost.

Godišnja skupština "Svjedoka"

Split, (IKA) – Svjetovno udruženje vjeroučitelja Splitsko-makarske nadbiskupije održalo je u Nadbiskupskom sjemeništu u Splitu svoju redovitu godišnju skupštinu 7. lipnja. Program je započeo misom zadušnicom za nedavno preminulog don Srećka Bezića, svećenika te nadbiskupije i prvog predstojnika KU. Misno slavlje predvodio je predstojnik KU mr. don Josip Periš, koji se u homiliji prisjetio lika i djela pok. don Srećka, koji je dužnost predstojnika KU obavljao od 1991. do 1999. god. Zahvalivši mu na svemu što je učinio za školski vjeronauk u tom vremenu kada je domovinska Crkva bilježila prva iskustva s uvođenjem vjeronauka u škole, predstojnik Periš pozvao je vjeroučitelje da razumiju i oproste moguća nesnalaženja i propuste pok. don Srećka, ako ih je bilo. Njegovu životnu ulogu je istaknuo kao vjerno i požrtvovno služenje Kristu. Poslije misnog slavlja program je nastavljen predavanjem mr. don Jenka Bulića, župnika u splitskoj župi sv. Ivana Krstitelja na Trsteniku, o temi “Uloga školskog vjeroučitelja u promociji duhovnih zvanja”. Tema je bila prigodna obzirom da je ova godina proglašena godinom duhovnih zvanja u Nadbiskupiji. U uvodnom dijelu don Jenko se osvrnuo na suvremeno ozračje života u kojem se kreiraju nova duhovna zvanja, istaknuvši pri tom da je ovo vrijeme krize vjere i procvata znanstvenih dostignuća i da je Crkva pozvana kreirati nova duhovna zvanja i u tim okolnostima. Nadalje, upozorio je da nova duhovna zvanja dolaze uglavnom iz urbanih sredina i iz obitelji s manjim brojem djece, jer sela pomalo odumiru, apostrofiravši pri tom važnost pastorala obitelji kao jednog od temeljnih čimbenika kreiranja novih duhovnih zvanja. Govoreći o ulozi vjeroučitelja u promociji duhovnih zvanja, predavač je na prvo mjesto stavio ulogu vjeroučitelja kao svjedoka. Osim što je pozvan da njeguje sklad unutarnjih odnosa vjeroučitelj-vjeroučenik, on je pozvan vjeru svjedočki živjeti – rekao je predavač. Svaki put ulazeći u školu, vjeroučitelj treba sebi posvijestiti načelo vjernosti Bogu i čovjeku. Vjeroučitelj nije samo puki učitelj, nego učitelj i svjedok vjere. On utječe na formiranje svijesti vjeroučenika u školi što je bitan preduvjet za stvaranje novih duhovnih zvanja. Don Jenko je predložio: formirati mlade za radosno sudjelovanje u misnom slavlju; organizirati razne susrete: duhovne, kulturne, sportske. Potom je ukazao na važnost uske povezanosti obitelj-škola-Crkva na odgojnom planu. U tematskoj raspravi neki vjeroučitelji su iznijeli osobna iskustva, a i pitanja upućena predavaču toliko su obilovala da se je rasprava morala vremenski ograničiti. U nastavku programa predstojnik Periš iznio je kratku retrospektivu djelovanja “Svjedoka” u protekloj školskoj godini, a voditelji pojedinih odbora podnijeli su svoja godišnja izvješća.