Pučišća: Stručni skup vjeroučitelja
Pučišća: Stručni skup osnovnoškolskih i srednjoškolskih vjeroučitelja
Pučišća
Od suvremenoga nastavnika očekuje da bude kompetentni komunikator koji će, koristeći svoje komunikacijske vještine, motivirati učenike u učenju, uspostaviti dobru atmosferu u razredu i spriječiti mnoga neželjena ponašanja učenika
Pučišća, (IKA) – U organizaciji voditelja Stručnih vijeća vjeroučitelja Hvarsko-bračko-viške biskupije i biskupijskoga Katehetskoga ureda održan je 22. rujna prvi stručni skup osnovnoškolskih i srednjoškolskih vjeroučitelja u novoj školskoj 2007/2008. godini u prostorima Osnovne škole u Pučišćima na Braču. Susretljivošću domaćega župnika Tončija Kusanovića i OŠ susret je održan u sklopu proslave sv. Jeronima, koji se u tome mjestu slavi kao Dan općine i naslovnik župe. Nakon pozdravnih riječi predstojnika KU Milija Plenkovića, sudionike susreta pozdravio je domaćin suorganizator vlč. Kusanović, izrazivši radost što se susret vjeroučitelja održava u toj župi u kojoj se slavi sv. Jeronim, veliki poznavatelj i ljubitelj Svetoga pisma. Podsjetio je na riječi toga vrsnoga prevoditelja Svetoga pisma: “Tko ne poznaje Bibliju ne poznaje ni Isusa Krista” i ustvrdio da je biskupijski susret vjeroučitelja znak i pokazatelj da oni ne žele samo živjeti i djelovati unutar crkve i sakristije, već i u školama i u društvu kao ravnopravni nositelji društvenih promjena. Pozdrave i želju za uspješnim radom prof. Sabine Marunčić, više savjetnice za vjeronauk pri Agenciji za odgoj i obrazovanje prenio je voditelj Stručnoga vijeća osnovnoškolskih vjeroučitelja Jadran Bašić.
Radni dio susreta započeo je molitveno-meditativnim programom koji je predvodila vjeroučiteljica s. Mila Deak iz Sutivana. Radionicu “Komunikacija između nastavnika i učenika” održala je Danica Bavčević, psihologinja iz III. gimnazije u Splitu i voditeljica Stručnoga vijeća za srednjoškolske psihologe. Kroz rad u paru i skupni rad, nastojala je posvijestiti važnost kvalitetne komunikacije u radu s učenicima, podsjetivši kako se od suvremenoga nastavnika očekuje da bude kompetentni komunikator koji će, koristeći svoje komunikacijske vještine, motivirati učenike u učenju, uspostaviti dobro ozračje u razredu i spriječiti mnoga neželjena ponašanja učenika. Nakon više konkretnih vježbi, vjeroučitelji su predložili nekoliko najefikasnijih komunikacijskih vještina u radu s učenicima te napravili samoprocjenu komunikacijskih vještina.
Nakon pedagoške radionice voditelj Stručnoga vijeća osnovnoškolskih vjeroučitelja predstavio je godišnje i mjesečne planove i programe rada, dok je voditelj Stručnoga vijeća srednjoškolskih vjeroučitelja Goran Pavelin u radionici “Godišnji plan i program trećega vjeronaučnog godišta za četverogodišnje škole” predvodio usuglašenje zajedničkih nastavnih jedinica za treće vjeronaučno godište, kao i pokušaj izrade oglednih kateheza. Vjeroučiteljima su, zatim, kroz powerpoint prezentaciju predstavljeni praktični radovi s integrirane nastave održane na starokršćanskim lokalitetima u Solinu i Klisu. Voditelji su aktualizirali važnije naglaske s katehetskih ljetnih škola i podsjetili na obavijesti i najave. Vjeroučitelji su izrazili određene poteškoće u radu, ali i spremnost za češćim susretima i okupljanjima na kojima bi izmjenjivali iskustva s ciljem kvalitetnijega rada u odgojno-obrazovnome sustavu. Usuglašeni su i termini: duhovno-rekreativni program (19. travnja 2008.) i posljednje stručno vijeće u školskoj godini (21. lipnja 2008.).
Nakon radnoga dijela programa, vjeroučitelji su nastavili zajedničko druženje uz ručak, a zatim su posjetili klesarsku školu u Pučišćima, jedinu takvu u Hrvatskoj, gdje su upoznati s njezinim djelovanjem i konkretnim praktičnim radovima njezinih učenika.