"Mir i liturgija - put traženja"
Vatikan (IKA )
Organiziran na poticaj Papinskoga vijeća za Pravdu i mir, dvodnevni seminar u Vatikanu želi proučiti i potaknuti povezanost između liturgijskih slavlja te društvenog i političkog zalaganja za mir
Vatikan, (IKA) – “Izmučena slika našega svijeta, koji je novo tisućljeće započeo uz terorizam i ratne tragedije, poziva kršćane, više nego ikada, na življenje euharistije kao velike škole mira, gdje se odgajaju muškarci i žene koji postaju tkalci dijaloga i zajedništva”. Na odlomak iz apostolskoga pisma Ivana Pavla II. “Mane nobiscum, Domine” (Ostani s nama, Gospodine) za Godinu euharistije koja je u tijeku, podsjetio je predsjednik Papinskoga vijeća za Pravdu i mir kardinal Renato Martino otvarajući 19. svibnja dvodnevni studijski seminar na temu “Mir i liturgija – put traženja”.
Organiziran na poticaj Papinskoga vijeća za Pravdu i mir te u suradnji s Papinskim sveučilištem Sv. Anzelma, seminar želi proučiti i potaknuti duboku povezanost između liturgijskih slavlja te društvenoga i političkoga zalaganja za mir. Na početku seminara pročitan je brzojav državnoga tajnika Svete Stolice kardinala Angela Sodana, u kojemu je izražena želja pape Benedikta XVI. da sve življa kontemplacija Krista Kneza mira pobudi veće i velikodušno zalaganje u promicanju općih vrednota pravde i solidarnosti te u poštivanju prava ljudske osobe. Osvrnuvši se na te riječi u pozdravu sudionicima, kardinal Martino i rektor sveučilišta o. Albert Schmidt istaknuli su kršćansko zalaganje za mir koje nije moguće bez okrjepljujuće potpore svetih otajstava koja se slave u liturgiji – vrelu s kojega se crpi, i školi u kojoj se uči kako zazvati i primiti, podijeliti, svjedočiti i živjeti mir.
U prvom je predavanju isusovac o. Keith Peclers govorio o opasnosti podjele između liturgije i života, tj. o situacijama kada nakon liturgijskih slavlja koja sakramentalno obnavljaju Kristovu žrtvu za pomirenje Boga s ljudima, kao i ljudima među sobom, ne uslijedi dosljedno zalaganje za pomirenje u svijetu. O. Peclers je također istaknuo i opasnosti od određenoga liturgijskoga izolacionizma u kojemu se mir razmjenjuje samo “među sobom”, u ograničenosti župe ili susjedstva.