Vjeronauk kao mjesto odgoja za odgovornost
Đakovo (IKA/BTU )
U organizaciji Biskupijskog katehetskog ureda u Đakovu održan biskupijski seminar za vjeroučitelje osnovnih škola
Đakovo, (IKA/BTU) – Pod nazivom “Vjeronauk: kao mjesto odgoja za odgovornost” u organizaciji Biskupijskog katehetskog ureda održan je 23. travnja u Središnjoj biskupijskoj knjižnici u Đakovu biskupijski seminar za vjeroučitelje osnovnih škola. Seminar na kojem je sudjelovalo 140 vjeroučitelja, započeo je meditativnom molitvom i pjesmom koju su pripremili vjeroučitelji slavonsko-brodske regije Jadranka Čičak, Ankica Marjanović. Ljiljana Jelavić i Danijel Leko. Pozdravnu riječ uputila je predstojnica Biskupijskog katehetskog ureda i organizatorica seminara dr. s. Lucila Zovak. U prvom dijelu susreta dr. Vladimir Dugalić, profesor na Teološkom fakultetu u Đakovu, održao je predavanje “Vjeronauk kao mjesto odgoja za odgovornost”. Na početku je govorio o “odgovornosti”. Objasnio je etimološko značenje riječi odgovor i pojasnio da odgovornost uvijek ima dijalošku strukturu u kojoj postoji zahtjev koji čovjeka stavlja u stanje odgovornosti prema drugome, onome od koga je dobio poziv. Bližnji, Bog, Crkva, društvo, škola nam upućuju poziv, a na nama je da odgovorno odgovorimo. Zatim je govorio o tri vidika odgovornosti vjeroučitelja: teološkom, vjeroučiteljskom, eklezijalnom. Vjeroučitelj je najprije teolog i kao takav djeluje u službi određene istine koja mora biti privlačna onima kojima se nudi. Vjeroučiteljski vidik odgovornosti je u tome što vjeroučitelj ima zadatak prenošenja vjere, a ne nauka. Eklezijalnost kao vidik odgovornosti vidljiva je u povezanosti vjeroučitelja sa župnom zajednicom koja je temeljno mjesto gdje se živi vjera. U nastavi vjeronauka je potrebno uvažavati svačiju osobnost, a Krista nastojat približiti tako da on postane moralni imperativ i temelj moralnosti. Na kraju je riječi o nekim metodičkim zakonitostima koje su potrebne pri odgoju za odgovornost. Rečeno je, između ostalog, da poruka koja se šalje mora biti razumljiva onome kome je upućena, govoriti rječnikom koji je razumljiv vjeroučenicima, biti vjerodostojan u izričaju i životu, upućivati poruke koje privlače, a vjeronauk ne smije biti tehnika već umjetnost. Svoje predavanje dr. Dugalić je završio riječima: “Ako želimo da vjeronauk bude mjesto odgoja za odgovornost, onda mi moramo biti odgovorni”. Nakon predavanja slijedila je tematska rasprava. U drugom dijelu seminara upriličeno je šest radionica, a izvješće je podneseno u plenumu. Vjeroučitelji su imali priliku vidjeti i eksponate koji su nastali u pojedinim radionicama: adventski simboli, simboli Božića i Uskrsa, te scenski prikaz “Isus u našem mjestu”. Vjeroučitelji su izrazili zadovoljstvo ponudom i kreativnošću pojedinih radionica u kojima su dobili mnoštvo novih ideja, upoznali različite tehnike i načine uređenja i osmišljavanja školskih i župnih prostora, organiziranja recitala, igrokaza i priredbi.