XXVIII. Katehetski dan Zadarske nadbiskupije
Zadar (IKA )
O doprinosu novih vjeronaučnih udžbenika kvalitetnijem vjeronauku govorila je dr. Ružica Razum
Zadar, (IKA) – “Doprinos novih vjeronaučnih udžbenika kvalitetnijem vjeronauku” naziv je predavanja koje je dr. Ružica Razum održala na XXVIII. Katehetskom danu Zadarske nadbiskupije u četvrtak 4. rujna u kripti crkve Uznesenja BDM na Belafuži u Zadru, a nazočili su zadarski nadbiskup Ivan Prenđa, predstojnik Katehetskog ureda Zadarske nadbiskupije don Gašpar Dodić, generalni vikar Zadarske nadbiskupije mons. Ivan Mustać i dvjestotinjak svećenika, redovnika, redovnica i vjeroučitelja laika. Nakon molitve Srednjeg časa i pozdrava don Dodića, u uvodnoj je riječi nadbiskup Prenđa rekao da taj dan vodi na izvore poslanja i cilju napora, stručnih usavršavanja i duhovnih nastojanja vjeroučitelja, ističući da je kateheza odraslih primarni zadatak Crkve trećeg tisućljeća. Zahvaljujući svima koji sudjeluju u katehizaciji nadbiskupije, pozvao je vjeroučitelje da se duhovno izgrađuju pohađajući godišnje duhovne vježbe te permanentno obrazuju i usavršavaju na stručnim seminarima.
U predavanju je dr. Razum govorila o terminološkim predrasudama i nerazumijevanjima u katehetskom djelovanju, ističući potrebu razlikovanja pojmova “katekizam”, koji se koristi u pastoralno-katehetskom djelovanju u župnoj zajednici i “vjeronaučni udžbenik” koji se koristi u školskom sustavu, kriterijima koje poštuju novi udžbenici, njihovoj strukturi i načinu korištenja. Predavačica je rekla da su u stvaranju novih udžbenika autori slijedili kriterije primjerenosti kognitivnim sposobnostima, predznanjima i interesima učenika, korelativnosti na različitim razinama, a uz načela postupnosti i razumljivosti potiču stvaralačko izražavanje, istinsko općeljudsko i vjerničko komuniciranje te motiviraju i izazivaju interes kod učenika.
Nakon predavanja vjeroučitelji su sudjelovali u radu po skupinama. U sedam radionica, obrađujući nastavne jedinice od 1. do 7. razreda, radilo se na artikulaciji nastavnog sata, pokušavajući objasniti više načina obrade jedne nastavne jedinice, a na ponovnom zajedničkom susretu svaki voditelj izvijestio je o radu skupine i načinu obrade određene nastavne jedinice.
Katehetski dan završio je koncelebriranim misnim slavljem koje je predvodio zadarski nadbiskup. U propovijedi je govorio o vjerovjesnikovoj duhovnosti, radu, angažmanu i svjedočenju, istaknuvši da samo akademsko obrazovanje ne osposobljava za učinkovito predavanje, nego mora biti praćeno sakramentalnim životom. Tek život od Božje riječi i euharistije rađa plodnom i radosnom katehizacijom, kad vjeroučitelj uspješno ostvaruje poslanje bivajući ujedno navjestiteljem i svjedokom, poručio je nadbiskup Prenđa.