Živjeti kršćanstvo u osobnom životu
Sarajevo
Voditelj Malog tečaja Kursilja u razgovoru za "Katolički tjednik"
Sarajevo, (IKA) – Voditelj Malog tečaja kršćanstva Kursiljo na području Hrvatske i BiH don Andrija Vrane u razgovoru za Katolički tjednik od 16. ožujka predstavio je duhovnu ponudu Kursilja, koji je nastao u Španjolskoj nakon Španjolskoga građanskog rata i II. svjetskog rata, nakon pada jednog sustava, iza ratnih rana, gdje je potreba duhovne obnove bila jako velika, a danas je raširen u više od 55 zemalja svijeta. Pojašnjavajući duhovnu ponudu Kursilja, kazao je da je to ono bitno i radosno u kršćanstvu, tj. radi se o mogućnosti da čovjek dođe do ljubavi, radosti, slobode, jedinstva s Bogom i zajedništva s drugima, ili drugim riječima, to je ulazak u milost i milosni život, a ne obavljanje sakramenata. Temelj je Kursilja, prema njegovim riječima, svijest o božanskoj obdarenosti te stoga Kursiljo obrađuje temelje vjere, krsnu duhovnost s njezinim službama i ulogu Duha Svetoga u praktičnom životu koji stvara zajedništvo. Kao još nešto karakteristično za Kursiljo naveo je da on omogućuje duhovne sadržaje i doživjeti, tj. omogućuje do Živoga doći, Bog nije pojam, princip, načelo, zapovijed, već život. Tečaj je najprije namijenjen odraslim ljudima, koji srede svoje zvanje i stanje, pa se onda mogu suočiti s izazovima života i to uskladiti s vjerom, Crkvom i Bogom. Dakle, želi premostiti jaz kad smo samo djecu katehizirali ili kada smo samo sakramentalizirali ljude, tj. imali ih na određenim sakramentima i oni su odlazili. Tečaj želi da naše kršćanstvo živi u čovjekovom osobnom životu, da čovjek može zbog toga živjeti radosnije, poštenije, predanije.
Napomenuo je da je kod Kursilja važna metoda, a ona se sastoji u tome da laici skupini laika prenose iskustvo vjere i to je prijenos iskustva vjere laika laicima, a ne toliko prijenos vjerskih istina laicima. Prema njegovoj ocjeni, nije presudno da mi znamo istine, nego hoćemo li mi te istine spustiti do našega srca da one postanu naša životna opcija. Pojasnio je također da kada laik prenosi drugom laiku svoje iskustvo vjere, onda to sudioniku Tečaja zvuči uvijek vrlo autentično, te na taj način sudionik počinje slušati i svećenika. Sudionici su također navjestitelji unutar Tečaja, jer se radi u malim skupinama s 25 do 30 osoba, a iza svakog nagovora događa se razgovor tijekom kojega se ljudi mogu otvoriti, pitati, mogu iskreno reći svoj stav te na taj način dolazi do međusobnog zbližavanja, uspostave prijateljstva i uspostave zajedništva, pojasnio je Vrane.