Istina je prava novost.

Drugi dan Katehetske zimske škole

Motivacija u nastavi vjeronauka i što ako je nema kod vjeroučenika?

Zagreb, (IKA) – Motivacija u nastavi vjeronauka i što ako je nema kod vjeroučenika, bile su teme predavanja koja su izložena u četvrtak 9. siječnja, drugog dana Katehetske zimske škole za vjeroučitelje u osnovnoj školi koja se održava u Dječačkom sjemeništu na zagrebačkoj Šalati.

Govoreći o motivaciji vjeroučenika, dr. Ružica Razum, profesorica na Katehetskom institutu KBF-a u Zagrebu, ukazala je kako se među učenicima susreću oni koji uopće nisu motivirani za vjeronaučnu nastavu i sadržaje, oni koji su slabo motivirani i oni koji su snažno motivirani. Napomenula je da su u načelu djevojčice motiviranije i discipliniranije od dječaka. Za vjeroučitelja je važno da zna, kada je riječ o motivaciji, razlikovati ono što se može promijeniti od onoga što je teže promjenjivo, kazala je dr. Razum. Upozorila je da nemotiviranost učenika postaje složenijim problemom onda kad vjeroučitelji ne prihvaćaju učenike takvima kakvi jesu, kada njihova slika o učenicima nije rezultat stvarnog stanja, već rezultat predodžbe i želja. Dokle god budemo pretpostavljali da su oni onakvi kakvi nisu, tj. da su uglavnom praktični vjernici i zainteresirani i otvoreni za sve istine katoličke vjere zato što sudjeluju u vjeronauku, naš će govor ići iznad glava naših vjeroučenika, kazala je dr. Razum.
Podsjetila je da se u psihologiji učenja ističe važnost nesigurnosti i znatiželje kao elemenata važnih za učenje, osobito za stvaranje motivacije kod učenika. To, po njezinim riječima, znači da u okvirima vjeronaučne nastave treba promicati one metode rada koji izazivaju tu pozitivnu znatiželju koja onda omogućuje kvalitetno usvajanje novih sadržaja. Drugim riječima, vjeroučitelj mora koristiti one metode koje stvaraju kognitivni konflikt, one metode koje potiču pozornost i radoznalost učenika. Razlozi koji onemogućuju da se ta kognitivna disonanca dogodi, a koji se pojavljuju u radu, jasno su uočljivi kod ponavljanja tema i sadržaja vjeronaučne nastave te kod stereotipnog načina rada, tj. kod takvog načina rada u kojemu je sve predvidljivo, napomenula je dr. Razum.

Govoreći o motivaciji u nastavi vjeronauka, vjeroučiteljica iz Rijeke prof. Dajna Jogan Linić, rekla je da osmišljena motivacija treba voditi računa o doživljajno-spoznajnoj sposobnosti vjeroučenika te o dinamičnosti i cjelovitosti nastavnog procesa, pri čemu bi motivacija trebala odjekivati tijekom cijeloga vjeronaučnog susreta. U predavanju se osvrnula na vrste motivacije koje se koriste u nastavi vjeronauka, spomenuvši jezične i glazbene motivacije, fotogovor, stripove, meditacije te posebice ukazavši na važnost humora u nastavi.

U popodnevnom dijelu programa vjeroučitelji su se uključili u akciju dobrovoljnog darivanja krvi. Nakon rada u pedagoškim radionicama održan je koncert dječjeg zbora župe Sv. Obitelji “Čarobne frulice“.