SPLIT: KNJIGA O KRIŽNOM PUTU UZ PROMETNA OBILJEŽJA
Split (IKA )
Mario Braškić došao je na zamisao za «Put križa uz prometna obilježja». Kao što u prometnu treba poštivati znakove, kako bi se došlo do cilja, tako je i u životu.
Split, 8. 3. 2002. (IKA) – Sudjelujući u prometu kao vozači, kao putnici ili kao pješaci možemo stradati ako ne poštujemo prometne znakove i propise. Tako je Mario Braškić došao na zamisao za “Put križa uz prometna obilježja”. Kao što u prometnu treba poštivati znakove, kako bi se došlo do cilja, tako i u životu valja upoznati i prihvatiti smjernice Isusa Krista, koji je jedini put, kako bismo došli do konačna cilja, do vječne sreće. I u životu, kao i u prometu, čim krenemo, suočeni smo s opasnostima. Zanimljiv je odabir znakova uz pojedinu postaju križnoga uputa. Uz uvodno razmišljanje stoji znak za opasnost. Čak i parkovi i vrtovi koji bi trebali biti mjesta odmora i predaha, mogu postati pogibeljna mjesta, kao što je to za Isusa bio Getsemanski vrt u kojemu se često molio i odmarao. Jedne večeri bilo je to za njega mjesto krvava znoja, izdaje i uhićenja za mučenje i smrtnu osudu.
Uz svaku postaju križnoga puta stavljen je jedan prometni znak, kojega prati odgovarajuće razmišljanje i ilustracija. Znak «stop» potiče na zaustavljanje, kako bi svaki čovjek pogledao kuda ide. Umjesto da vlast stane pred Isusa, ona njega zaustavlja. A svaka bi vlast trebala služiti onima koji su je izabrali a ne njima gospodariti. Uz drugu postaju «Isus prima na se križ» stoji znak križanja. Isusov prvi pad pod križem popraćen je znakom skliska puta, drugi pad znakom za nizbrdicu, a treći znakom zabrane zaustavljanja i parkiranja. Znak za pješački prijelaz podsjeća na Šimuna Cirenca koji Isusu pomaže nositi križ, a znak hitne pomoći na Veroniku koja Isusu pruža rubac. Uz osmu postaju «Isus tješi jeruzalemske žene» stoji znak crpke za gorivo, jer je i na životnom putovanju potrebno imati odgovarajuća mjesta na kojima se dolijeva nova snaga za daljnje putovanje. Jednosmjerni put prat Isusovo skidanje s križa, jer je jedini smjer put prema Bogu, dok Isusovo polaganje u grob prati znak za parkiranje. Uređeno stajalište prostor je boravka, ali ne za trajno. Isus nije imao ni svoga groba, jer je znao da se u njemu ne ostaje.
Suvremeno razmatranje Isusova križnoga puta obogaćeno je izuzetno vrijednim ilustracijama koje kao umjetničkim vitraji na crkvenim prozorima prate svaku postaju. (j03178hr/mm/mjb)