Istina je prava novost.

OKRUGLI STOL O VJERONAUKU U LJUBLJANI

Na poziv Katehetskoga vijeća Slovenske biskupske konferencije ekipa Nacionalnoga katehetskog ureda HBK nastupila je u srijedu 27. rujna u velikoj auli Teološkog fakulteta u Ljubljani na jednodnevnome okruglom stolu na temu: "Vjerska pouka u školi i župna kateheza prema cjelovitom odgoju".

Ljubljana, 28. 9. 2000. (IKA) – Na poziv Katehetskoga vijeća Slovenske biskupske konferencije ekipa Nacionalnoga katehetskog ureda HBK nastupila je u srijedu 27. rujna u velikoj auli Teološkog fakulteta u Ljubljani na jednodnevnome okruglom stolu na temu: “Vjerska pouka u školi i župna kateheza prema cjelovitom odgoju”. Na skupu su sudjelovali biskupi, župnici, katehete i katehistice.
O procesu uvođenja vjeronauka u hrvatski školski sustav i o aktualnoj situaciji govorio je dr. Milan Šimunović, predstojnik NKU-a HBK. Dr. Alojzije Hoblaj, viši savjetnik NKU-a osvrnuo se na problemska pitanja koja se osobito u zadnje vrijeme postavljaju u svezi s položajem vjeronauka u laičkoj ili tzv. neutralnoj školi, te na program predškolskoga vjerskog odgoja kao i na vjeronauk u osnovnoj školi. O nastavnom planu i programu katoličkoga vjeronauka u srednjoj školi govorio je dr. Rudi Paloš, viši savjetnik NKU-a, dok je vjeroučiteljica mentorica Snježana Cecelja iz Zagreba govorila o svojim stavovima i iskustvima u Osnovnoj školi “Matija Gubec” u Zagrebu.
Budući da je Slovenija jedina država u ovom dijelu Europe koja još nema vjeronauka u školi, sudionici skupa u Ljubljani s velikim su zanimanjem pratili izvješća predavača. Izražavajući priznanje na sustavnosti hrvatskoga modela i na svemu što se čini, isticali su pritom specifičnosti tamošnje situacije koja se izražava i u znatnim otporima određenih laičkih krugova uvođenju vjeronauka u školu. S posebnim zanimanjem vrednovali su ona stajališta izlagača u kojima su oni isticali da školski vjeronauk nije samo potreba Crkve, već štoviše da je on potreban suvremenoj demokratskoj i pluralnoj (laičkoj) vrijednosno orijentiranoj školi u vidu jačanja i upotpunjavanja njezinoga odgojnog djelovanja te da se zadovoljavanje te potrebe temelji na pravu djece i roditelja. Naime, obitelj odnosno djeca i roditelji imaju pravo na takav školski odgoj i obrazovanje koji će biti istovjetan onom odgoju koji je prisutan u njihovu domu, a to je u našem slučaju vjerski, odnosno katolički odgoj koji pripada njihovu identitetu. Ekipa NKU-a HBK izrazila je odlučni stav da bi svaki model priznavanja pa i financiranja održavanja vjeronauka kao “školskog predmeta” sa strane države, koji se ne bi odvijao unutar školskog sustava što uključuje i sam školski prostor, mogao voditi daljnjem društvenom i intelektualnom izoliranju Crkve iz javnoga života, a time i umanjivanju dijaloške i ekumenske dimenzije unutar pluralne škole, a u vidu cjelovitoga odgoja.
Nastup predavača iz Hrvatske bio je vrlo dobro prihvaćen te su bili pozvani i na savjetovanje članova Katehetskoga vijeća kod pomoćnoga ljubljanskog biskupa Alojza Urana, a dr. Šimunović pozvan je na novo stručno savjetovanje krajem listopada ove godine.