Istina je prava novost.

LAKŠE JE DATI POTPUNU SLOBODU I "OPRATI RUKE" NEGO ODAGAJATI ZA ODGOVORNOST

Namjesto da se "intervenira u odgojnim pothvatima, koji će imati za cilj vršenje utjecaja na načine ponašanja", pribjegava se "sredstvima" koja "potiču mladež na pobačaj, uništavajući tako dva života: jedan tjelesno a drugi psihološki".

Rim, 7. 1. 2000. (IKA) – Namjesto da se “intervenira u odgojnim pothvatima, koji će imati za cilj vršenje utjecaja na načine ponašanja”, pribjegava se “sredstvima” koja “potiču mladež na pobačaj, uništavajući tako dva života: jedan tjelesno a drugi psihološki”, rekla je Maria Luisa Di Pietro s Instituta za bioetiku katoličkog sveučilišta u Rimu komentirajući uvođenje “pilule dan poslije” u Francuskoj, koja se od početka nastave u ovoj godini besplatno dijeli po školama i koju će maloljetnici moći zatražiti bez suglasnosti roditelja. Prema Di Pietro, danas je na djelu “pokušaj da se kao kontracepcijsko širi ono što u stvari predstavlja abortivno sredstvo: to se čini kako bi se naveo što veći broj ljudi da se njime koristi, uvidjevši kako je kontracepcija već sada prihvaćena od javnog mišljenja”. Pilula dan poslije, primjećuje nadalje talijanska znanstvenica, “suprotno onomu što tvrde novine, ima učinke koji predstavljaju rizike također za zdravlje žene i djeteta, osobito za mlađe žene, kod kojih još uvijek nije završen hormonalni razvoj, i kojima bi se mogla javiti oštećenja zbog ponavljanog korištenja tog lijeka”. Prilike poput ove, drži Di Pietro, “znak su nezainteresiranosti odraslih za mladež: odgojitelji se u stvari odriču svoje zadaće, dajući prednost strategiji “smanjenja rizika” i medicinskog pristupa odgoju za odgovornost maloljetnika koji se nalaze takorekuć, u stanju “nadzirane slobode” pod skrbi samih odraslih”. Di Pietro također primjećuje da bi se primjenom “francuskog” rješenja necivilna ponašanja smatrala civilnima. “Teže je odgajati i sprečavati nego dati potpunu slobodu i “oprati ruke” predlažući sredstva koja su na štetu mladeži”, zaključila je Di Pietro.