BISKUPI MISSOURIJA POTVRDILI OŠTRO PROTIVLJENJE SMRTNOJ KAZNI
Jefferson City (IKA )
Jefferson City, 12. 2. 1999. (IKA) - Manje od dva tjedna nakon zauzimanja Svetog Oca protiv smrtne kazne u tijeku njegova pohoda St. Louisu, biskupi Missourija objavili su pastoralno pismo u kojem ponovno potvrđuju svoje oštro protivljenje smrtnoj kazni
Jefferson City, 12. 2. 1999. (IKA) – Manje od dva tjedna nakon zauzimanja Svetog Oca protiv smrtne kazne u tijeku njegova pohoda St. Louisu, biskupi Missourija objavili su pastoralno pismo u kojem ponovno potvrđuju svoje oštro protivljenje smrtnoj kazni. Pismo je trebalo biti objavljeno u ožujku, u prigodi 10. obljetnice ponovnog uvođenja smrtne kazne u toj saveznoj državi i njihova prvog pastoralnog pisma o tom pitanju objavljenog g. 1989, no nakon pozornosti koju su privukle Papine riječi u St. Louisu, odlučeno je da se objavi 5. veljače.
Kako se podsjeća u pismu, Papa je u tijeku svog posjeta uputio osobni poziv guverneru države Missouri Melu Carnahanu da kaznu osuđeniku na smrt Darrellu Measeu zamijeni kaznom doživotnog zatvora. Poziv je prihvaćen, no nakon nekoliko dana jedan je sudac u Missouriju izjavio da bi Mease mogao ponovno izveden pred sud i osuđen na smrt zbog druga dva ubojstva. Ne pozivajući se izravno na slučaj Mease, biskupi Missourija ponovno traže ukidanje smrtne kazne u zemlji, podsjećajući na svetost ljudskog života. “Potičemo sve građane”, piše u pismu, “uključujući mnoge katolike koji podupiru izvršenje smrtne kazne, da prepoznaju svetost ljudskog života i nužnost praštanja (…), da dignu svoj glas i traže da budu saslušani o tome pitanju, jer će se samo svjedočanstvom i djelovanjem kršćana prestati s izvršenjem smrtne kazne u ovoj državi”. Biskupi istodobno potvrđuju svoju punu solidarnost s obiteljima i bližnjima žrtava, kojima Crkva “nudi utjehu i potporu”. “Nećemo dopustiti da te obitelji budu same u svom bolu”, ističe dokument, “moramo biti svjesni njihove patnje i ponuditi im pomoć”. Dokument nadalje iznosi slučajeve obitelji čiji su dragi surovo ubijeni i koje se unatoč tome protive izvršenju smrtne kazne nad njihovim ubojicama. “Praštanje”, zaključuju biskupi, “ozdravlja onoga koji prašta, prenosi Božje milosrđe na grešnika i može dovesti do kajanja i novog života, čak i onoga koji je počinio ubojstvo”.