Istina je prava novost.

PROTESTANTSKI TEOLOG O PAPINU PRIMATU

Rim, 17. 11. 1998. (IKA/CNS) - Nedavno objavljeni dokument Kongregacije za nauk vjere o papinu primatu u ujedinjenoj Crkvi svih kršćana ne nudi put kojim bi se moglo ići naprijed već je "mrtvi završetak", rekao je talijanski protestantski teolog Paolo R

Rim, 17. 11. 1998. (IKA/CNS) – Nedavno objavljeni dokument Kongregacije za nauk vjere o papinu primatu u ujedinjenoj Crkvi svih kršćana ne nudi put kojim bi se moglo ići naprijed već je “mrtvi završetak”, rekao je talijanski protestantski teolog Paolo Ricca.
Ricca, profesor crkvene povijesti na Valdenškoj teološkoj školi u Rimu i poznati talijanski ekumenist, rekao je da viđenje dokumenta o papinu primatu podrazumijeva viđenje kršćanskoga jedinstva ograničenoga na jedinstvo “s papom i pod papom”. Govoreći za NEV, informativnu agenciju talijanskog Saveza Evangeličkih Crkvi, Ricca je negativno ocijenio “razmišljanja o primatu”, osobito stoga što se u jednom dijelu toga dokumenta, kojega su potpisali pročelnik i tajnik te Kongregacije, kardinal Joseph Ratzinger i nadbiskup Tarcisio Bertone, spominje da “papa ima posljednju riječ o tome kako vršiti svoju pastoralnu službu u sveopćoj Crkvi”. Zbog toga Ricca smatra kako kardinal Ratzinger jedinstvo svih kršćana tumači jednostrano, tj. misleći kako “ne postoji jedinstvo bez pape” i da “nema pape bez primata”, što znači da “priznati primat znači prihvatiti ga”, a “‘s Petrom’ znači ‘pod Petrom’.” Rezultat je, pojasnio je svoj stav Ricca, da bi o zadaćama, ovlastima i povlasticama pape “mogao raspravljati svatko, a o njima mogao odlučiti samo papa”, te smatra da izjava kardinala Ratzingera o kršćanskom jedinstvu uključuje tek razmišljanje o “kršćanskom jedinstvu koje nije ništa drugo do li katoličkog jedinstva proširenog na sve kršćane.” Ako je to put kojim Katolička Crkva “danas i sutra želi ići prema jedinstvu svih kršćana, onda moramo reći i ponoviti da to nije put već mrtvi kraj”, zaključio je Paolo Ricca.