PAPA PROTIV "ANESTEZIJE SAVJESTI"!
Rim (IKA )
Rim, 24. 10. 1998. (IKA) - Odgovorni u građanskom društvu, zakonodavci i političari, pozvani su stvoriti uvjete potrebne osobitoj naravi braka, njegovoj stabilnosti i prihvaćanju dara života. Taj je poziv uputio papa Ivan Pavao II. u petak 23. listopada
Rim, 24. 10. 1998. (IKA) – Odgovorni u građanskom društvu, zakonodavci i političari, pozvani su stvoriti uvjete potrebne osobitoj naravi braka, njegovoj stabilnosti i prihvaćanju dara života. Taj je poziv uputio papa Ivan Pavao II. u petak 23. listopada, primajući u audijenciju oko 200 parlamentaraca iz 24 europske zemlje, koji se nalaze u Vatikanu na drugome skupu političara i zakonodavaca Starog kontinenta kojega je priredilo Papinsko vijeće za obitelj.
“U traženju zakonitih rješenja za suvremeno društvo, obitelj se ne može staviti na istu razinu s jednostavnim udruživanjima ili zajednicama”, rekao je Papa, a nevjenčani parovi “ne mogu uživati posebna prava koja su vezana isključivo uz zaštitu bračnih i obiteljskih zadaća, koje se temelje na braku kao stabilnoj zajednici života i ljubavi, plodu potpunog i vjernog dara supružnika koji je otvoren životu”. Izražavajući svoje poštivanje slobode svakoga čovjeka, Sveti Otac je ipak izrazio uvjerenje da je zakonsko izjednačavanje nevjenčanih parova i “ostalih oblika odnosa među osobama teška odluka” koja šteti ustanovi braka i obitelji. Zakoni te vrste, koji bi dali “isti zakonski status” različitim “oblicima zajedničkog života” mogu prouzročiti ne samo štete, već dovesti do “brojnih zabuna”. Zbog toga bi sve obiteljske reforme trebale nadasve “ojačati bračni vez i pružiti sve jaču potporu obiteljskim ustrojima, imajući u vidu da su djeca, koja će sutra preuzeti glavnu ulogu u društvenom životu, nasljednici primljenih vrijednosti i skrbi koja se ulaže u njihov duhovni, moralni i ljudski rast.” Dostojanstvo osobe i obitelji nikada se ne može podložiti samo političkim i gospodarskim interesima, nadodao je Papa, pa niti jednostavnim mišljenjima određenih skupina koje vrše pritisak da se izađe u susret njihovim stavovima, te da isti budu općedruštveno prihvaćeni. Naime, “vršenje vlasti temelji se na traženju objektivne istine i služenju čovjeku i društvu, priznajući svakom ljudskom subjektu, pa i najmanjem i najsiromašnijem, transcendentalno i neotuđivo dostojanstvo osobe”, izjavio je Sveti Otac te pojasnio da je to “temelj na kojemu bi se trebale temeljiti političke i zakonske odluke koje su neophodne za budućnost civilizacije.”
Kad je riječ o djeci i njihovu odgoju, Papa je izjavio da je potrebno “pružiti pomoć roditeljima da izvrše svoje odgojno poslanje, poštujući načela odgovornosti i supsidijarnosti”, a s roditeljima bi trebala biti solidarna cijela nacionalna zajednica. Na kraju svojega govora Sveti Otac je javno osudio “brojne čine protiv života, za koje se govori da su djela slobode”, a zapravo su ubojstva nerođenih, bolesnih i starih. Pred tom “kulturom smrti koja je poput anestezije savjesti” i “atentat na čovječanstvo” Ivan Pavao II. je pozvao kršćane i ljude dobre volje da “stameno i strpljivo ujedine snage kako bi omogućili da pobijedi kultura života.”