ŠKOLA NE SMIJE CENZURIRATI VJERSKU PROTEGU! Tjedno priopćenje predsjedništva Talijanske biskupske konferencije
Rim (IKA )
Rim, 30. 12. 1997. (IKA) - "Vjeronauk predstavlja službu koju Crkva nudi onima koji pohađaju školu u pogledu njihova kulturnoga približavanja vrijednostima i sadržajima vjerske baštine našega naroda. Njegov je prvotni cilj pomoći rast osobe", stoji uz o
Rim, 30. 12. 1997. (IKA) – “Vjeronauk predstavlja službu koju Crkva nudi onima koji pohađaju školu u pogledu njihova kulturnoga približavanja vrijednostima i sadržajima vjerske baštine našega naroda. Njegov je prvotni cilj pomoći rast osobe”, stoji uz ostalo u tjednom priopćenju predsjedništva Talijanske biskupske konferencije (CEI) što ga je objavila talijanska katolička agencija SIR. “To se ostvaruje”, nastavlja priopćenje, “u suradnji s ostalim nastavnim predmetima i uz puno poštivanje ciljeva škole i dionica razvoja svake osobe”. Označivši vjeronauk kao uvođenje u smisao života talijanski biskupi ističu najvažnije smjernice vjeronauka: produbiti značenje vjerskih činjenica i kršćanske vjere, suočiti se s problemima koji se odnose na smisao našega života, uspostaviti tješnji odnos između studija i vlastitoga postojanja, razvijati sposobnosti rasuđivanja povijesnih događaja. “Škola”, ističe priopćenje, “neće poštivati svoje učenike ukoliko cenzurira vjersku dimenziju kao jednu od najznačajnijih i temeljnih dimenzija ljudskoga života”. Talijanski biskupi u školskom vjeronauku vide kulturnu prigodu koju se ne smije propustiti. Vjeronauk također pomaže u razjašnjavanju prošlih i sadašnjih društvenih i kulturnih događaja u kojima je kršćanska vjera imala izvanredno široku i plodnu ulogu. “Na satu vjeronauka učenicima se pruža mogućnost povezivanja vjerskog iskustva sa svojim problemima, događajima oko sebe, načinima razmišljanja i življenja suvremenoga čovjeka u pogledu njihova odgovornog uključivanja u društvo”, ističe se u priopćenju CEI-a.