SPORAZUM U DAYTONU - OPIJELO ZA KATOLIEKU BOSANSKU POSAVINU Komentator lista "Slobodna Dalmacija" o sporazumu u Daytonu
Zagreb (IKA )
Zagreb, 25. 11. 1995. (IKA) - "Slobodna Dalmacija" pod naslovom "Opet su gubitnici Crkva i Hrvati" objavljuje komentar na sporazum postignut u Daytonu, "koji najveau nepravdu nanosi bosanskim Hrvatima i Katoliekoj Crkvi", 24. prosinca o.g. "Ispisan je j
Zagreb, 25. 11. 1995. (IKA) – “Slobodna Dalmacija” pod naslovom “Opet su gubitnici Crkva i Hrvati” objavljuje komentar na sporazum postignut u Daytonu, “koji najveau nepravdu nanosi bosanskim Hrvatima i Katoliekoj Crkvi”, 24. prosinca o.g. “Ispisan je još jedan memento za katolieku i hrvatsku Bosansku posavinu”, i to zato jer se “na upravljanje Karadžiaevim i Mladiaevim ratnim zloeincima predaje katolieki i hrvatski kraj”, kaže se u komentaru. Ta se tvrdnja potkrepljuje i einjenicama, jer “Bosanska posavina je i 47 katoliekih župa, koje pastoriziraju bosanski franjevci i sveaenici vrhbosanske nadbiskupije. Nadgrobni spomen ispisuje se u Daytonu, a nastavit ae se u Parizu nad katoliekim župama, koje su brojile ukupno 160.378 katolika prema crkvenoj statistici prije agresije na Bosnu i Hercegovinu”, a “Bosanska posavina su i tri drevna samostana franjevaeke provincije Presvetog Križa Bosne Srebrene”. Ta tri samostana u Bosanskoj posavini nisu bili samo vjerska, vea i kulturna središta Hrvata u Bosanskoj posavini, a tu einjenicu “moraju imati na umu i u srcu oni koji potpisuju dokumente o predaji Bosanske posavine Srbima”. Ukoliko Bosanska posavina pripadne Srbima, onda je ona zauvijek izgubljena za Katolieku Crkvu i Hrvate, jer ae se na tom podrueju provesti procesi pravoslavizacije i srbizacije, kaže se u komentaru koji završava rijeeima: “Srpski agresor je vea u ratu pripremio teren za proces pravoslavizacije i srbizacije jer je uništio katolieke crkve i samostane, uništio je mjesta okupljanja hrvatskih katolika i njihova kulturna središta. Proces pravoslavizacije i srbizacije može poeeti odmah poslije preuzimanja vlasti nad Bosanskom posavinom. Sudbina Bosanske posavine tregedija je hrvatskih i katoliekih povjesnih prostora. Opet su gubitnici Katolieka Crkva i hrvatski narod”.