PISMO BANJOLUĐKOG BISKUPA SVETOM OCU "Svjedo~im da su ubijeni sveđenici i redovnice potpuno nevine žrtve ljubavi i vjernosti"
Banja Luka (IKA )
Banja Luka, 14. 5. 1995. (IKA) - Banjolu~ki biskup dr. Franjo Komarica uputio je, 13. svibnja, pismo Svetome Ocu u kojem je istaknuo: "Dok Vam od svega srca zahvaljujem za najnovije izraze Vače o~inske skrbi i ljubavi prema svima nama u banjolu~koj bisk
Banja Luka, 14. 5. 1995. (IKA) – Banjolu~ki biskup dr. Franjo Komarica uputio je, 13. svibnja, pismo Svetome Ocu u kojem je istaknuo: “Dok Vam od svega srca zahvaljujem za najnovije izraze Vače o~inske skrbi i ljubavi prema svima nama u banjolu~koj biskupiji, a u povodu potpuno bezrazložnog protjerivanja redovnica iz drevnih njihovih samostana u Bosanskom Aleksandrovcu i Novoj Topoli, ručenja crkava u Petriđevcu, Vujnoviđima, ćargovcu, Majdanu, kao i starodrevnog franjeva~kog samostana, protjerivanja redovnika-franjevaca, te uslijed maltretiranja redovnika i redovnica – nasilne smrti starca bolesnika-redovnika i sveđenika fra Alojzija Atlije, moram Vačoj Svetosti novom bolju saopđiti najnoviji tečki udarac, novu kučnju koja nas je zadesila. To je nasilna smrt – ubijanjem a zatim spaljivanjem – u prostorijama župnog ureda, u župi Banja Luka-Presna~a, gdje je i biskupijsko svetičte sv. Terezije od Djeteta Isusa, župnika pre~. gosp. Filipa Lukende i pastoralne suradnice, redovnice Družbe sv. Vinka Paulskog, s. Cecilije Grgiđ, u ranim jutarnjim satima u petak, 12. svibnja.”
Banjolu~ki biskup, osvrđuđi se na u~estale tragedije sveđenika i redovnica, piče: “Svjedo~im, za ove dvije najnovije žrtve: sveđenika i redovnice, kao i za druge, ranije ubijene sveđenike (~etiri) moje biskupije, da su to sve odreda doista potpuno nevine žrtve ljubavi i vjernosti prema Bogu i svome poslanju u Crkvi Kristovoj.”
Biskup Komarica je, osim toga, istaknuo: “Pa ipak znajte Sveti O~e, ako je Božja volja da bude, osim sadačnjih tečkih iskučenja i žrtava, joč prolijevanja nevine krvi uistinu miroljubivih načih vjernika, ali i sveđenika, redovnika i redovnica, pa i samog biskupa, uvjeravam Vas, da đemo ostati vjerni Kristovom zakonu pračtanja, pomirenja i ljubavi. Svi mi, koji smo joč uvijek ostali ovdje, na svojim stoljetnim ognjičtima, ne ~ineđi nikome zlo, nego uzvrađajuđi na zlo dobrim, vjerujemo da nas Krist upravo ovdje treba, kao svoje svjedoke, kao poslanike u svom vinogradu. Ne možemo prihvatiti kao istinu, da nas nača pravoslavna brađa, ovdačnji srpski (ili neki drugi) politi~ari doista žele istrijebiti s ovih prostora, gdje smo kao katolici (Hrvati i drugi) nazo~ni viče od jednoga tisuđljeđa i gdje ustrajno nastojimo sa svima oko nas živjeti u miru, slozi i ljubavi.”