Istina je prava novost.

Papina kateheza na općoj audijenciji

Današnjom katehezom Sveti Otac počeo tumačiti različite dijelove mise

Vatikan, (IKA) – Papa Franjo na katehezi na općoj audijenciji ušao je, kako se sam slikovito izrazio, „u samo srce euharistijskog slavlja”. Naime, današnjom katehezom počeo je tumačiti različite dijelove mise objasnivši kako je prijeko potrebno „poznavati te svete znakove kako bismo u punini doživjeli misu i iskusili svu njezinu ljepotu”. Danas je objašnjavao uvodne obrede koji se sastoje od ulazne pjesme, pozdrava, pokajničkog čina, Kyrie eleison, Slave i zborne molitve. Svrha tih uvodnih obreda je „da vjernici, sabrani ujedno, ostvare zajedništvo, pravo se raspolože za slušanje Božje riječi i dostojno slavljenje euharistije”. Nije dobra navika, rekao je Papa, gledati na sat i reći: „Stići ću na vrijeme, dođem nakon propovijedi i time ispunjavam zapovijed”. Misa započinje znakom križa, tim uvodnim obredima, jer tu se počinjemo klanjati Bogu kao zajednica. I zato je važno unaprijed se pobrinuti da ne kasnimo, trebamo doći ranije, kako bismo pripravili srce za taj obred, za to slavlje zajednice.
Osvrćući se na znak križa koji se čini na početku mise, Papa je još jednom pozvao roditelje i djedove i bake da nauče djecu dok su još vrlo mala pravilno se križati. I objasnite im da Isusov križ daje kao neku zaštitu, dodao je.
Početak mise Papa je usporedio sa „simfonijom” u kojoj odjekuju različiti tonovi glasova, uključujući vremena šutnje, kako bi se stvorio „sklad” među svim sudionicima. To je molitvena simfonija i ona odmah na početku ima vrlo dirljivi trenutak, jer onaj koji predsjeda poziva sve da priznaju vlastite grijehe. „Svi smo grešnici. Ne znam, možda netko od vas nije grešnik… Ako ima onih koji nisu grešnici molim da dignu ruku, tako ćemo svi vidjeti. Nema podignutih ruku, dobro: imate dobru vjeru! Svi smo grešnici; i zato na početku mise molimo za oproštenje. To je pokajnički čin. Nije riječ samo o tome da se sjetimo počinjenih grijeha, već je to nešto mnogo više: to je poziv da se, ponizno i iskreno, priznamo grešnicima pred Bogom i zajednicom, pred braćom, poput carinika u hramu. Ako Euharistija uistinu uprisutnjuje vazmeno otajstvo, to jest Kristov prijelaz iz smrti u život, tada prvo što trebamo učiniti jest prepoznati koje su naše situacije pogibli kako bismo mogli uskrsnuti s Njim na novi život. To nam pomaže shvatiti koliko je važan taj pokajnički čin”, rekao je Papa, najavivši na kraju da će se toj temi vratiti i na sljedećoj katehezi.