Istina je prava novost.

Đakovo: Održan stručni skup za odgajateljice u vjeri

U prostorima Katoličkog bogoslovnog fakulteta u Đakovu u subotu 26. studenoga održan je stručni skup za odgajateljice koje provode Program katoličkog vjerskog odgoja djece rane i predškolske dobi u dječjim vrtićima i predškolskim ustanovama na području Đakovačko-osječke nadbiskupije, izvijestio je Katehetski ured Đakovačko-osječke nadbiskupije.

Stručni skup organiziran je u suradnji Katehetskog ureda i Agencije za odgoj i obrazovanje Podružnica Osijek. Skup o temi „Izazovi odgoja u vjeri“ i okupio je 40-ak odgajateljica koje su na početku sudjelovale u euharistijskom slavlju koje je predvodio mr. sc. vlč. Stjepan Matezović. Nakon euharistijskog slavlja sve sudionike pozdravile su i uvele u temu predstojnica Katehetskog ureda dr. sc. Teuta Rezo i viša savjetnica za vjeronauk u Agenciji za odgoj i obrazovanje Ankica Mlinarić, ističući hitnost i važnost odgoja koji se danas nalazi pred izazovima brojnih i snažnih „glasova“, buke i žamora koji dolaze izvana te otežavaju orijentaciju i odgoj djece.

Odgajateljice je pozdravio đakovačko-osječki nadbiskup Đuro Hranić i zahvalio im na predanom služenju najmanjima, a tako i evangelizacijskom poslanju Crkve, u zgodno i nezgodno vrijeme, i onda kada imaju podršku, ali i onda kada ta podrška izostaje. Izrazio je divljenje njihovoj postojanosti u provođenju vjerskog odgoja unatoč raznim poteškoćama na koje nailaze u svome radu s djecom i njihovim obiteljima. Rekao je također kako su odgajateljice u svom radu izazov i za svećenike i za biskupe koji im trebaju biti svesrdna podrška u njihovom poslanju.

Prvo predavanje pod nazivom „Vjerski odgoj i kriza odgoja“ održao je duhovnik u Bogoslovnom sjemeništu u Đakovu mr. sc. vlč. Stjepan Matezović. Govorio je o stanju odgoja danas koje u ovom postmodernom vremenu donosi nove izazove i ponekad „tjera“ odgojitelja na prisjećanje kako je to nekada bilo. Istaknuo je kako se nalazimo u vremenu krize smisla i postavio pitanje koju bi zadaću i priliku u toj krizi imao odgoj u vjeri djece od najranije dobi.

Potom je naglasio važno mjesto svjedočenja, autentičnosti i zahvaćenosti samog odgojitelja u pristupu djetetu koje će tek tada imati priliku graditi svoje osobno iskustvo, doživljaj vjere i odnosa s Bogom. Bez tog temelja i najbolje metode ostaju tek nešto izvanjsko, istaknuo je. Za tako važnu zadaću odgojitelji se moraju odlikovati i znanjem i duhovnim životom, dajući sigurnost vjere koju žive, govoreći iz iskustva te tako svjedočiti svoju vjerodostojnost pred djetetom. Važno je da si odgajateljice posvijeste kako je vrijedno njihovo djelovanje u svijetu, ali da ne budu od ovoga svijeta te da se često pitaju kako doživljaju Boga i kako govore djetetu o Bogu, istaknuo je.

U drugom predavanju „Pedagogija zajedništva kao odgovor na krizu odgajanja“, koje je održala odgojiteljica savjetnica u zvanju Ružica Bjeličić iz Dječjeg vrtića „Zraka sunca“ u Križevcima, naglasak je stavljen na smjernice Pedagogije zajedništva koja proizlazi iz duhovne baštine Chiare Lubich, utemeljiteljice Pokreta fokolara. Pedagogija zajedništva naglašava kako je potrebno živjeti zajedno s djecom i mladima iskustvo ispunjeno vrijednostima otkrivanja vlastite ljudskosti. Pedagogija zajedništva zasniva se na ovim smjernicama: odgoj za mir, socijalni, etički i društveni odgoj, odgoj za razvoj, odgoj za kulturu prihvaćanja, ekološki odgoj te odgoj za komunikaciju u perspektivi općeg zajedništva.

Naglasila je umijeće ljubavi kao temeljno umijeće svakog odgojitelja u pristupu djetetu i njegovom svijetu kojega donosi sa sobom u vrtić te istaknula kako se to umijeće ljubavi može iskazati u pet značajki: ljubiti sve, ljubiti prvi, poistovjetiti se s drugim, ljubiti neprijatelja i uzajamna ljubav.

Odgajateljice su imale priliku postaviti pitanja predavačima i iznijeti iskustva iz svoje svakodnevne prakse. U poslijepodnevnom dijelu sudjelovale su u dvije pedagoške radionice. Radionicu „Odgoj za mir – odgovor na izazove današnjice“ vodile su odgajateljice Vesna Žuti i Sanja Katanec iz Dječjeg vrtića „Zraka sunca“ iz Križevaca, a drugu radionicu „Zajednica koja odgaja“ vodile su odgajateljica savjetnica u zvanju Ružica Bjeličić i stručna suradnica pedagoginja Nikolina Ostroški, također iz Dječjeg vrtića „Zraka sunca“.

Pedagoške radionice su način donijele primjere dobre prakse življenja pedagogije zajedništva i aktivnosti koje se mogu provoditi s djecom, ali i među odgajateljicama, kako bi svi uzajamno gradili ozračje zajedništva, učeći se umijeću ljubavi, koje je najmoćnije sredstvo odgoja za rast djece u zrele i dobre ljude za budućnost svijeta, izvijestio je Katehetski ured Đakovačko-osječke nadbiskupije.