Duhovna obnova u župi sv. Ivana Krstitelja u Postirima
Duhovna obnova u župi sv. Ivana Krstitelja u Postirima
Postira
Voditelj duhovne obnove bio je dr. Josip Mužić s Katoličkoga bogoslovnoga fakulteta Sveučilišta u Splitu, ujedno upravitelj splitske crkve Sv. Filipa Nerija
Postira, (IKA) – Akademska zajednica Sv. Filip Neri iz Splita organizirala je u nedjelju 24. rujna duhovnu obnovu u župi sv. Ivana Krstitelja u Postirima na otoku Braču. Voditelj duhovne obnove bio je dr. Josip Mužić s Katoličkoga bogoslovnoga fakulteta Sveučilišta u Splitu, ujedno upravitelj splitske crkve Sv. Filipa Nerija. Jednodnevna duhovna obnova otvorena je prigodnim razmatranjem „Blažena Djevica Marija”. Dr. Mužić na početku je pojasnio kako je u pristupu Blaženoj Djevici Mariji potreban odnos zrele osobe, kako taj odnos mora prerasti iz samo nekoga naravnoga odnosa koji imamo prema Mariji. Podsjetio je na primjer pape Ivana Pavla II. i njegov odnos prema Majci Božjoj. Geslo papinske službe Ivana Pavla II. bilo je „Sav Tvoj”. Pobožnost prema Gospi pratila ga je cijeli život. Upravo iz te pobožnosti donio je Crkvi novih pet otajstava Gospine krunice te encikliku posvećenu Majci Božjoj. Učinio je to kako bi pobožnost prema Gospi ponovno zaživjela u narodu, istaknuo je dr. Mužić. Govoreći o liku i djelu Blažene Djevice Marije, istaknuo je da je Marija dobila i zadaću biti majkom Crkve, biti majkom svih nas. Marija pripada dobrima milosti koja su svojstvena svakome Isusovu učeniku. I zato Drugi vatikanski sabor ističe da je „Marija naša majka u redu milosti”. Gospa nas ne ostavlja, Ona nas prati, brižno bdije nas svojom djecom, ustvrdio je, uz ostalo, voditelj duhovne obnove. Pojasnio je kako Crkva produbljuje to otajstvo na različite načine. Osvrnuvši se na sliku otajstva Kristova tijela, poručio je kako nas to otajstvo usko povezuje ne samo s Isusom nego i s Gospom. I u Kristovu otkupiteljskomu činu Marija ima svoju ulogu. Ona je sjedinila i svoje radosti i svoje boli s Isusovim bolima te pridonijela tako našemu otkupljenju. Govoreći o proslavljenoj Mariji, podsjetio je na papu Pavla VI. koji je u vjerovanju naroda Božjega ustvrdio kako „Marija nastavlja na nebu svoju majčinsku ulogu prema udovima Kristova tijela” kako bi u njima rastao božanski život. Osvrnuvši se na govor otaca o Mariji kroz povijest Crkve, dr. Mužić posebno je izdvojio naziv „nova Eva” koji se pridjeva Mariji. Dodao je kako nije moguće imati Boga za Oca ako nismo prihvatili Mariju za Majku. Marija je i djeliteljica božanskih milosti. I premda je Isus jedini posrednik između Boga i ljudi, i Marija je prisutna i zastupljena u tom posredništvu, a što se vidi kroz različite nazive kojim se vjerni narod obraća Mariji moleći joj se kao posrednici, zagovornici, odvjetnici i pomoćnici. Marija je posrednica u svim našim situacijama kad smo lišeni svega onoga što nam je potrebno za život. Ona je prisutna kao Majka koja pred svojim Sinom prikazuje potrebe svojega naroda. Zato se kršćani kroz cijelu povijest utječu Mariji u njezin zagovor. Marija je uzor i model Crkve, poručio je, između ostaloga, profesor s KBF u Splitu.
Predvodeći euharistiju u crkvi Sv. Ivana Krstitelja, dr. Mužić osvrnuo se na svetopisamski ulomak o radnicima u vinogradu iz Matejeva evanđelja, ustvrdivši kako naviješteno evanđelje ide protiv ljudske logike i načina razmišljanja. Evanđeoska prispodoba nas ne ostavlja ravnodušnima. Gospodar vidi potrebu i trud i onih radnika koji su došli kasnije, on ih zapošljava, primijećuje njihove potrebe, njihovu situaciju. Prvo daje plaću onima koji su došli zadnji. Kao da želi poručiti onima koji su došli prvi: budite dobrostivi poput domaćina, budite dionici njegove dobrote, rekao je, uz ostalo, dr. Mužić. Pojasnio je kako evanđelje potiče da ne budemo zatvoreni u svom egoizmu i sebeljublju, već otvoreni prema potrebama bližnjih. Nadalje, ukazao je na opasnost zavisti i ljubomore prema bližnjima, poručivši kako ljubomora i sebeljublje zatvaraju čovjeka u vlastiti život u kojemu se ne vide potrebe drugih. Pozvani smo nasljedovati gospodara vinograda, pozvani smo biti milosrdni te imati u svijesti kako je najvažnije duhovno dobro ljudi, a ne materijalno. Na nama je da se borimo za druge, ali ne vlastitim snagama nego oslanjajući se na Boga, poručio je predvoditelj misnoga slavlja. Dopodnevni program završio je molitvom Angelusa.
U drugom razmatranju održanom poslije okrjepe u pastoralnom centru Sv. Josip voditelj duhovne obnove govorio je okupljenima o pobožnosti prema Majci Božjoj. Razložio je temu kroz četiri naglaska: ljubav prema Mariji, udivljenje i radost, svijest sinovstva s Marijom i zahvalnost prema Mariji. U sve dimenzije Isusova srca trebamo našim učiniti i njegovu ljubav prema Majci Mariji. Ne trebamo se bojati da ćemo Mariju ljubiti previše, nego samo premalo. U iskazivanju pobožnosti prema Mariji pozvani smo pridržavati se liturgijskih normi i savjeta koje daje Crkva za pučke pobožnosti, rekao je dr. Mužić. Upozorio je kako ni sve pučke pobožnosti u Crkvi nisu bile prihvaćene podjednako. One koje su ušle u Crkvu i postale dio liturgije pozvani smo ih prihvaćati i prema njima živjeti. Ljubiti Mariju onom ljubavlju kojom ju je ljubio Krist znači ljubiti je onako kako su je ljubili i sveci. Ta je ljubav bila žarka i „zarazna”. Sveci su živjeli od te ljubavi i prenosili je na druge. Sveci su pronašli načine da tu ljubav prema Gospi izraze prema vani, istaknuo je profesor. Naveo je primjer sv. Katarine Sijenske i njezine misli o Majci Božjoj, posebno izdvojivši nazive „hram trojstva”, „plodna zemlja” i „posuda poniznosti”. Govoreći o svijesti sinovstva s BDM poručio je kako je važno pronaći prostor i način kako održavati to sinovstvo s Gospom. Na kraju je poručio kako Crkva nasljedujući Mariju kao Majku Božju čuva sve kreposti. U Marijinu životu otkrivamo na djelu trojstvenoga Boga, zaključio je dr. Mužić. Duhovna obnova završila je molitvom krunice i euharistijskim klanjanjem u postirskoj župnoj crkvi. Pristigli mladi imali su u tijeku obnove i prigodu za slavlje sakramenta pomirenja.