Istina je prava novost.

„Radost učenja i poučavanja"

U Zagrebu započela Katehetska proljetna škola za vjeroučitelje u osnovnim školama

Zagreb, (IKA) – U Nadbiskupijskom pastoralnom institutu u Zagrebu u petak 5. svibnja u organizaciji Nacionalnoga katehetskog ureda Hrvatske biskupske konferencije i Agencije za odgoj i obrazovanje započela je dvodnevna Katehetska proljetna škola za vjeroučitelje osnovnih škola s temom „Radost učenja i poučavanja”. Pozdravljajući okupljene, voditelj Povjerenstva Katehetske škole izv. prof. dr. Josip Šimunović istaknuo je kako je odabrana tema uvijek aktualna, te se dobro uklapa i u kraj nastavne godine. Vjerujem da će naša predavanja, kao i cijela škola biti ne nešto teško, već obogaćenje i izgradnja našega vjeroučiteljskog identiteta, rekao je Šimunović. Uime ravnateljice Agencije za odgoj i obrazovanje pozdravnu riječ uputio je viši savjetnik pri Agenciji Dalibor Adžić. „Želim vam kroz ova dva dana, ali i kroz cijeli vaš profesionalni život i rad, da radite dvije stvari: da se nahranite Kristovom radošću, da radost učenja i poučavanja prenosite kroz ovo sumorno vrijeme, da to bude svjetlo radosti, te da djeci doista budemo oslonac”.
Uvodeći u školu, predstojnik Nacionalnog katehetskog ureda HBK izv. prof. dr. Ivica Pažin istaknuo je kako je Hrvatska biskupska konferencija odavno postala svjesna stalne izobrazbe vjeroučitelja u osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj, a to je na poseban način naglasila u dokumentu „Na svetost pozvani”, pokušavajući dati odgovor na pitanje u kojoj mjeri naš školski vjeronauk odgaja mlade u prihvaćanju Isusova životnog programa. U tom vidu ističe se da ako se vjeroučitelj trajno obrazuje, vjeroučenik se razvija u svojoj cijelosti. Drugim riječima, kako se profesionalizacija učiteljstva općenito, tako i vjeroučitelja proteže na čitav život. Bogatstvo i kompetencije koje se unutar sveučilišnog sustava ostvare nisu dostatne za sljedeća dva ili tri desetljeća našega rada u osnovnim ili srednjim školama. Tema „Radost učenja i poučavanja” u tom kontekstu pokazuje stvarnost međusobnog prožimanja vjeroučitelja i vjeroučenika, odnosno svijest da se djelovanje vjeroučitelja uvijek mora ogledati u učeniku i njegovu životu, rekao je Pažin. Podsjetio je i kako Crkva po vjeronauku naviješta život u punini. Takav život u punini Crkva razumije kao naviještanje svakome pojedincu kojemu i sukladno naslovu radnog dokumenta HBK o katehezi i rastu u vjeri u zajednicama „Da vaša radost bude potpuna” želi poistovjetiti život s radošću, dodao je.
Škola je okupila oko 300 vjeroučitelja i vjeroučiteljica iz cijele Hrvatske, a uz višeg savjetnika Adžića nazočna je i viša savjetnica za vjeronauk pri AZOO mr. Gordana Barudžija.
Nakon pozdravne riječi i uvoda u rad Škole, prvo predavanje „Individualne razlike učenika – radost ili teškoća za učitelja” održala je dr. Snježana Mališa, a potom dr. Ivan Dodlek „Igram se, dakle, jesam”.