Papin susret s predstavnicima egipatskih vlasti
Kairo (IKA )
Civilizacija se ne može graditi ako se ne odbacuje svaka ideologija zla i nasilja, te svako ekstremističko tumačenje
Kairo, (IKA) – Civilizacija se ne može graditi ako se ne odbacuje svaka ideologija zla i nasilja, te svako ekstremističko tumačenje, istaknuo je papa Franjo 28. travnja u Kairu na susretu s predstavnicima egipatskih vlasti, Diplomatskoga zbora i građanskog društva, prenosi Radio Vatikan. Upozorio je da se istinski razvoj mjeri prema brizi koja se posvećuje čovjeku, a veličina svake nacije očituje se u skrbi koju ona uistinu posvećuje najslabijima u društvu.
Ističući važnost Egipta u povijesti čovječanstva i za tradiciju Crkve, Papa je podsjetio kako se u toj zemlji Bog oglasio, objavio je Mojsiju svoje ime, a na Sinaju je svojemu narodu i čitavom čovječanstvu povjerio Zapovijedi. Na egipatskom je tlu Sveta obitelj, Isus, Marija i Josip, naišla na gostoljubivost i pronašla utočište. I danas u toj zemlji nailaze na prihvat milijuni izbjeglica iz više zemalja, među kojima je Papa istaknuo Sudan, Eritreju, Siriju i Irak, koje se nastoji integrirati u egipatsko društvo.
Zbog svoje povijesti i posebnoga zemljopisnog položaja, Egipat ima nezamjenjivu ulogu na Bliskom istoku i u kontekstu zemalja koje traže rješenja za goruće i slojevite probleme. Pod tim mislim na slijepo i nečovječno nasilje uzrokovano različitim čimbenicima: bezosjećajnom željom za moći, trgovinom oružjem, teškim društvenim problemima, te vjerskim ekstremizmom koji sveto Božje ime rabi za nevjerojatna krvoprolića i nepravde. Osim brige da svim građanima zajamči kruh, slobodu i društvenu pravdu, zadaća je Egipta ojačati i učvrstiti mir na cijelom tom zemljopisnom području, premda je na vlastitoj zemlji ranjen slijepim nasiljem, rekao je Papa.
Razvoj blagostanja i mira zahtijeva bezuvjetno poštovanje neotuđivih ljudskih prava, kao što je jednakost svih građana, te sloboda vjere i izražavanja, bez ikakve razlike. Da bi se to postiglo potrebna je posebna pozornost prema ulozi žene, mladih, najsiromašnijih, i bolesnih. Veličina svake nacije očituje se u skrbi koju ona uistinu posvećuje najslabijima u društvu, kako nijedna osoba i nijedna društvena skupina ne bi bila isključena ili ostavljena na rubu društva, istaknuo je Papa. Upozorio je da se ne može graditi civilizacija ako se ne odbacuje svaka ideologija zla i nasilja, te svako ekstremističko tumačenje koje želi poništiti drugoga i ukloniti različitosti manipulirajući i vrijeđajući Božje sveto ime. Dužnost je svih nas poučiti nove naraštaje da Boga, Stvoritelja neba i zemlje, ne trebaju štititi ljudi; štoviše On štiti ljude. On nikada ne želi smrt svoje djece, nego njihov život i sreću; On ne može tražiti, ni opravdati nasilje; štoviše, osjeća odbojnost i odbacuje ga, rekao je Papa.
Naša je dužnost zajedno istaknuti da povijest ne prašta onima koji govore o pravednosti, a prakticiraju nepravdu; ne prašta onima koji govore o jednakosti, a odbacuju drukčije od sebe. Povijest, naprotiv, poštuje graditelje mira koji se, hrabro i bez nasilja, bore za bolji svijet. Dužnost nam je razotkriti prodavače privida o drugom svijetu koji šire mržnju kako bi jednostavnim ljudima oteli njihov sadašnji život i njihovo pravo na dostojanstveni život, istaknuo je papa Franjo.
Podsjetio je da se ove godine slavi 70. obljetnica diplomatskih odnosa između Svete Stolice i Egipta, koji su uvijek bili obilježeni prijateljstvom, poštovanjem i uzajamnom suradnjom, te poželio da ih taj njegov pohod još više ojača i učvrsti. Zazivajući potom mir za tu zemlju, Papa je istaknuo da je mir Božji dar, ali i trud ljudi. Mir je dobro koje valja graditi i štititi, poštujući načelo koje potvrđuje snagu zakona, a ne zakon snage, kazao je te zazvao mir i za cijelo to područje, a posebno za Palestinu i Izrael, Siriju, Libiju, Jemen, Irak, Južni Sudan, i za sve ljude dobre volje.
Osim svim egipatskim građanima, papa Franjo je na kraju uputio pozdrav braći kršćanima koji žive u toj zemlji, napominjući da su pokazali, i još uvijek pokazuju da se može zajedno živjeti, u uzajamnom poštovanju i iskrenom razgovoru, pronalazeći u razlikama vrelo bogatstva, a ne razlog za sukob.