Istina je prava novost.

Logotip SHKM-a u Vukovaru

Logotip sadrži tri ključna elementa: križ, golubicu i siluetu vukovarskog vodotornja

Vukovar, (IKA/TU) – Prema Pravilniku organizacije Susreta hrvatske katoličke mladeži, proveden je natječaj za izradu logotipa susreta. Na natječaj je do 23. lipnja 2015. prijavljeno više od trideset radova koje je pregledala i ocijenila posebno izabrana komisija, sastavljena od predstavnika Ureda HBK za mlade, Đakovačko-osječke nadbiskupije i struke. Prvu nagradu osvojila je Maja Vidović iz Donje Kupčine, Sisačka biskupija. Nakon objave rezultata, logotip je predan na doradu dizajnerskom studiju Mit iz Osijeka.
Značenje logotipa:
Susret hrvatske katoličke mladeži održava se 29. i 30. travnja u Đakovačko-osječkoj nadbiskupiji u gradu Vukovaru, pod geslom Krist, nada naša (1 Tim 1,1). Želja je kroz logotip poruku nade prenijeti mladima koji su pozvani na ovaj susret, “nade koja po Kristu ulazi u živote nas kao pojedinaca i kao zajednice”.
Logotip sadrži tri ključna elementa: križ, golubicu i siluetu vukovarskog vodotornja. Križ je središnji simbol kršćanstva, u križu kršćanin prepoznaje znak Kristove muke, ali i put prema uskrsnoj nadi. Na taj način križ u ovome logotipu obuhvaća i značenje koje je grad Vukovar imao i ima za našu domovinu, simbol stradanja, ali i simbol nade u trenucima koji se čine beznadnim.
Simbol golubice izabran je iz dva razloga. U prvome redu golubica simbolizira mir koji je u svakom vremenu potreban čovjeku, mir zbog kojega je Vukovar i podnio svoju žrtvu. Vrijeme mira ujedno je vrijeme nade u kojemu čovjek može oživjeti svoju sadašnjost i planirati svoju budućnost. Drugi razlog za izbor simbola golubice u logotipu je poznati arheološki nalaz Vučedolske golubice, jednog od simbola Vukovara i vukovarskog kraja. Golubica u logotipu ne zadržava karakterističnu formu kao metaforu vučedolskog nalaza, ali preuzima i nosi onu simboliku koju znak golubice prenosi svojom simbolikom.
Treći element je silueta vukovarskoga vodotornja koji simbolizira postojanost i u najtežim trenucima kroz koje je prolazio grad Vukovar sa svojim stanovnicima kao i cijela naša domovina. Vukovarski vodotoranj nadaleko je poznat simbol grada Vukovara kojim se u logotipu htjelo dati uočljivi i prepoznatljivi identitet i poveznicu s gradom domaćinom ovoga susreta.
Boje logotipa su plava, bijela, crvena i žuta, boje prisutne na zastavi i grbu grada Vukovara. Boje su uzete i zbog svog simboličkog značenja. Plava kao boja neba i rijeka Dunava i Vuke koje protječu kroz Vukovar. Bijela boja mladenačke i vjerničke radosti; crvena kao boja mučeništva kroz koje je prošao grad Vukovar i njegovi stanovnici, te žuta odnosno zlatna kao boja uskrsne proslave i Kristove pobjede, budući da se susret održava u uskrsnome vremenu.
Logo i njegove aplikacije funkcioniraju kao samostalni ili kao kompozicijski subjekti. Same aplikacije loga u suvremenim medijima izrazit će se animacijama i kolorizmom. Na materijalima će se logotip aplicirati koloristički kao i u negativu. Logotip će poslužiti i kao temelj za cjelokupni vizualni i koloristički identitet ovoga susreta.