Istina je prava novost.

Stručnjakinja za društvenu etiku: Influenceri se koriste religijom kao sredstvom za osobni probitak

Stručnjakinja za socijalnu etiku s bečkog Sveučilišta Linda Kreuzer tvrdi da se mnogi influenceri služe religijom za osobni probitak, prenio je u ponedjeljak 11. kolovoza Kathpress navode iz intervjua na gmx.net.

Znanstvenica upozorava na sve veće miješanje duhovnosti, osobnog optimiranja i ideala ljepote u društvenim medijima. „Influenceri se služe religijom kako bi naglasili svoj navodni pozitivni utjecaj“, rekla je u intervjuu, dodavši kako takva pojednostavljenja oduzimaju vjeri njezinu stvarnu društvenu i etičku dimenziju.

Mnogi kreatori sadržaja na društvenim mrežama koriste se vjerskim sadržajima ne iz stvarnog uvjerenja, nego kao sredstvo osobne promocije, tvrdi Krezer. „U najrjeđim slučajevima influenceri objavljuju sadržaje iz ljubavi prema Bogu. U pozadini je uvijek osobni dobitak.“ Vjera se na Tiktoku i Instagramu koristi često kao element životnog stila u cilju privlačenja sljedbenika, prodaje proizvoda ili snaženja vlastite marke, tvrdi.

Kreuzer posebice kritizira trend povezivanja duhovnih poruka s rutinama vezanima za fitness i ljepotu. Podsjeća da neki influenceri sugeriraju da molitva, disciplina i zdrava prehrana automatski vode do pozitivne osobne transformacije, poznate kao „glow up“. Pritom se u prvom redu misli na vidljivo poboljšanje izgleda. Vjeru se pretvara u dodatno sredstvo osobnog optimiranja, kaže Kreuzer. Umjesto kršćanskih vrijednosti poput ljubavi prema bližnjemu ili društvenog angažmana, u prvom je planu često distanciranje i skupni identitet, kao i lov na klikove, pojašnjava.

Kreuzer također tvrdi da vjera kao identitetska oznaka posebice dobiva na važnosti u zemljama u kojima se bilježi sklonost desnom populizmu. Tvrdi da se šire rasistički sadržaji kao zaštita od tobožnjih ugroza, dok druge strane pozitivnim smatraju otvoreno odstupanje od tradicionalnih vrijednosti.