Istina je prava novost.

Osvrt dr. Pažina na Katehetsku proljetnu školu za vjeroučitelje osnovnih škola

"Milosrđe u službi Radosne vijesti" bila je tema škole održane 29. i 30. travnja u Nadbiskupijskome pastoralnom institutu u Zagrebu

Zagreb, (IKA) – Po završetku Katehetske proljetne škole za vjeroučitelje osnovnih škola, osvrt na njen rad za Informativnu katoličku agenciju dao je predstojnik Nacionalnoga katehetskog ureda Hrvatske biskupske konferencije dr. Ivica Pažin. Škola je održana 29. i 30. travnja u Nadbiskupijskome pastoralnom institutu u Zagrebu u organizaciji NKU HBK i Agencije za odgoj i obrazovanje.
Dr. Pažin istaknuo je kako se Katehetskom proljetnom školom nastavlja niz škola trajne izobrazbe vjeroučitelja na području Republike Hrvatske te je potaknula sudionike da kao vjeroučitelji i vjernici promišljaju o svom poslanju.
Spomenuli smo se teme milosrđa u ovoj Izvanrednoj godini jubileja milosrđa, te je škola kao temu imala “Milosrđe u službi Radosne vijesti”. Tematski gledano budući da smo o milosrđu na različite načine već promišljali, kako vjeroučitelji na nacionalnoj, a tako onda i vjeroučitelji na biskupijskim razinama, odlučili smo se za jednu drugu perspektivu promišljanja o milosrđu: kao teološkoj temi unutar odgojno-obrazovnog sustava u kontekstu odnosa vjeroučitelja i njegova rada prema učenicima. Tako je prvo predavanje “Milosrđe kao oblik vlastitoga života i međuljudski odnosi” na poseban način htjelo oslikati neke karakteristike nas vjeroučitelja kao osoba, posebno u kontekstu onog psihološkog našeg razvoja i sve što nas čini onim što jesmo. Htjeli smo potražiti sebe u različitim oblicima onih obilježja za koje smatramo da su privlačni, ili temelj odnosa s učenicima u kojima bi onda to milosrđe kao nekakav teološki pojam mogao biti i u praktičnom smislu u potpunosti razvijen. Tamo mi se čini da je predavanje dr. Josipa Bošnjakovića ispunilo svoje ciljeve. No, ono nas je na određeni način upozorio koliko može biti mala granica između ljubavi prema našem pozivu i odnosa prema nama samima u tom kontekstu, a onda i prema učeniku, od onoga što je narcisoidnost u pojavi našega osobnoga ponašanja prema sebi ili učenicima, pojasnio je dr. Pažin.
Druga predavanja u tome kontekstu imala su svoju posebnu vrijednost te su htjela potaknuti na promišljanje o našem iskoraku prema društvu i prema Crkvi, i našem vlastitom, osobnom angažmanu u tom kontekstu. Tako je milosrđe promatrano iz perspektive najprije socijalnoga nauka Crkve i konteksta vjeroučiteljeva života u odgojno-obrazovnome smislu, možda i ponajprije razmišljajući o naglascima duhovnih, ali rekao bih i tjelesnih dobara o kojima trebamo voditi računa, rekao je dr. Pažin.
Istaknuo je i da je s obzirom na vrijeme u kojem se nalazimo “Katehetska proljetna škola bila zamišljena da se na njoj na kraju stručne rasprave o predmetnim kurikulima, ali i drugim kurikulima u okviru cjelovite kurikularne reforme ovdje susretnemo i sa članovima Ekspertnoga tima. U vrlo živoj i jasno definiranoj raspravi, čini mi se da su vjeroučitelji mogli dobiti konkretne odgovore koji će usmjeriti njihova daljnja razmišljanja, odnosno njihov daljnji rad u tome smislu. Posebno je važno istaknuti da su se dotaknula pitanja ustroja vjeronauka u školi u kontekstu izbornosti nekih drugih predmeta koji bi trebali biti uvedeni u sljedeće, ili za dvije godine, o ustroju i satnici samoga katoličkog vjeronauka u školi, o njegovoj otvorenosti prema nekim drugim predmetima, ali i općenito o nekim segmentima cjelovite kurikularne reforme posebno kada je riječ o pedagoškoj i drugoj dokumentaciji. Pretpostavljam i nadam se, da su vjeroučitelji u tome smislu puno sigurniji otišli svojim kućama u svoj svakodnevni rad, nego li je to možda bilo do jučer”.
Uz spomenuto predavanje dr. Bošnjakovića, na Školi su održana i predavanja “‘Pobrinuti se za njega’ (Lk 10,35) Milosrđe u izgradnji Crkve i društva” ( dr. Silvija Migles) i “Pričom do ljubavi prema drugom” (dr. Vladimira Velički). Održane su i interaktivne radionice s temom “‘Lice milosrđa’ u vjeronaučnoj nastavi” (voditelji Iva Dorić, Barbara Sipina i učenici OŠ Marija Bistrica, Marija Celjak, Katarina Klarić, Ksenija Miškulin i Mirjana Novak). Tijekom škole predstavljena je i knjiga “Duhovnost vjeroučitelja u Hrvatskoj” autorice dr. Kate s. Amabilis Jurić.