Godišnji susret biskupa Mrzljaka s medijskim djelatnicima
Godišnji susret biskupa Mrzljaka s medijskim djelatnicima
Varaždin (IKA )
Varaždin, (IKA) – U prigodi proslave Svjetskog dana sredstava društvene komunikacije koji Crkva slavi sedme uskrsne nedjelje, Varaždinska biskupija i ove je godine, 12. svibnja, priredila godišnji susret mjesnog biskupa Josipa Mrzljaka s predstavnicima medija na njezinom području. Susretu se odazvalo 30-tak djelatnika u medijima, među kojima su bili direktori, urednici i novinari iz desetak svjetovnih tiskanih i elektroničkih medija, te suradnici za pojedina katolička glasila, kao i djelatnici biskupijskog Ureda za pastoral u medijima, koji je bio i organizator susreta. Sve je u dvorani biskupijskog Pastoralnog centra pozdravila voditeljica biskupijskog Ureda mr. Anita Treščec, koja je predstavila novo oblikovanje i funkcionalnost mrežne stranice Varaždinske biskupije koja će u novom i praktičnijem ruhu biti dostupna svim posjetiteljima koji se putem digitalnog svijeta žele bolje upoznati s ovom biskupijom. Novo oblikovanje obuhvaća i sve biskupijske urede koji su dosad imali vlastite internetske stranice.
Poruku pape Franje “Komunicirati obitelj: povlašteno mjesto susreta u daru ljubavi”, koju je uputio za ovogodišnji 49. svjetski dan sredstava društvene komunikacije, koji se obilježava u nedjelju 17. svibnja, predstavila je okupljenima Jasminka Bakoš-Kocijan, stručna suradnica za medije.
Potom je Ivica Kruhoberec, glavni urednik tjednika Varaždinske vijesti, održao predavanje o temi “Hrvatsko novinarstvo – trendovi, izazovi i potencijali”. Govoreći o trendovima, napomenuo je kako se oni odnose na tehnološki napredak medijskih kanala koji donosi interaktivnost ali i površnost, na kadrove koji su nerijetko upitne kvalitete, te na organizacijske elemente koji se odnose na vlasništvo i raznolikost sadržaja koje mediji donose. Izazovi su također tehnološke prirode jer mediji trebaju biti dostupni korisnicima po cijeni i obliku medijskih kanala, te kadrovski osposobljeni tako da stvaraju povjerenje kod javnosti, da su aktualni, usredotočeni na bitno te da ne podilaze nijednoj strani. Pred medijima su veliki potencijali, koji s tehnološke i organizacijske strane još nisu iskorišteni, pogotovo ne u Hrvatskoj. Naglasio je kako se u području medija kao poseban izazov nameće pitanje tzv. medijske strategije u Hrvatskoj koja je uvjetovana financijskim i tehnološkim prilikama. Postavlja se i pitanje je li hrvatsko novinarstvo u službi korisnika i objektivnog informiranja ili u službi vlasnika, vlasti, oglašivača, propagande, pa čak i obračuna. U raspravi koja je uslijedila istaknuta je važnost lokalnih medija, pa čak i njihova prednost pred nacionalnim medijima jer mogu kvalitetnije obuhvatiti najbliže životno okruženje svakog čovjeka te se može reći da su najbliži pojmu istraživačkog novinarstva, iako se u javnosti pogrešno stječe dojam da to čine favorizirani nacionalni mediji.
Na kraju susreta sudionicima se obratio i biskup Mrzljak. Kazao je kako Papina poruka posvješćuje koliko je komunikacija važna u životu čovjeka. Važna je u životu obitelji jer upravo je obitelj mjesto gdje se čovjek uči komunikaciji. Čini nam se da nam u društvu u Hrvatskoj nedostaje upravo dobre komunikacije, a sve je više ogovaranja, kako to primjećuje i papa Franjo. I to ne samo ogovaranja nego i iznošenja krivih činjenica u javnost, kao što se dogodilo neki dan kada se na proslavi 70. obljetnice pobjede nad fašizmom spomenula riječ klerofašizam. Tu riječ već dugo nisam čuo od ozbiljnih ljudi, jer izgovoriti tu riječ u Varaždinu u današnje vrijeme to je provokacija i govor mržnje, rekao je biskup Mrzljak, pozvavši toga govornika da dođe u Caritasovu pučku kuhinju u Varaždinu i objasni gdje je tu danas klerofašizam.