"Mediji i misija vjere"
Muftija Aziz ef. Hasanović
Zagreb
Predavanje muftije Aziza Hasanovića na simoziju "Islam i mediji"
Zagreb, (IKA) – Posljednje predavanje Međunarodnog skupa “Islam i mediji” naslovljeno “Mediji i misija vjere” održao je muftija dr. Aziz Hasanović. Pojašnjavajući odabir teme, muftija je rekao “ekran je zamijenio knjigu, odustalo se od tradicionalnog oblika podučavanja u vjeri, i da bismo znali to koristiti neophodno je usvojiti nova znanja. Stoga, predloženi naslov želi inicirati raspravu i razmišljanje kako i na koji način koristiti sve raspoloživo u službi vjere, a pritom zadržati temeljne principe etike kojima nas vjera uči”.
Govoreći o samoj misiji vjere, naglasio je kako ona poučava i naučava vlastite postulate punom svjetlu vjere, te da se kao takvu predstavi drugima. No, mnogi tu misiju doživljavaju isključivo kao evangelizaciju ili islamizaciju ili traganje za obraćenicima na vlastitu vjeru. To često biva opterećujućim čimbenikom u iskrenom dijalogu među religijskim zajednicama.
Imajući u vidu da su upravo mediji ti koji imaju najveći utjecaj zbog sposobnosti utjecanja na mase, najveća je borba upravo za medijski prostor. Vjera je polazna osnova, misija je njezin cilj, a mediji su isključivo i jedino mogu biti sredstvo, rekao je, te u tom vidu naglasio pet važnih područja: medijsko obrazovanje, medijsko oblikovanje percepcije vjere, nove tendencije u prikazivanju vjere, informacija i istina ili informacija ili istina, te virtualni prostor kao arena vjerskog diskursa. Dr. Hasanović istaknuo je kako su svi vjerski poglavari bez obzira kojoj vjeri pripadali istog stajališta da vjera ima svoj dignitet, i određenu svetost poput izvora i ne može biti predmetom omalovažavanja, izrugivanja i na neki način medijskog marketinga. Plemenitost i univerzalnost vjere mogu oplemeniti svaki medij i učiniti ga općim dobrom poželjnim za svakoga, ustvrdio je.
Također je ukazao na važnost istinitosti. Ako je naša nakana čista, onda će i naša informacija biti čista, jer se kao prenositelji informacije obvezujemo na istinitost onoga što prenosimo. Nažalost, često svjedočimo naručenim tekstovima koji obiluju mnoštvom raznih dezinformacija i laži, te na taj način stvaraju ružnu sliku, ne samo o vjeri, nego o cijelom jednom narodu, rekao je, te podsjetio kako svaka medijska informacija mora imati uz informativni i edukativni sadržaj, što je na tragu misije vjere. Upozorio je i kako se danas može govoriti o pojmu “kupovine istine”, pri čemu ukoliko ste u financijskoj mogućnosti moći ćete platiti informaciju koja će se javno plasirati. Takav pristup medijima i zloporaba istih nanose štetu stabilnosti i povjerenju.
Na kraju je muftija Hasanović podsjetio kako se na konferenciji održanoj u Meki krajem veljače osvrnuo se i na medije. Poziva ih se da se drže načela istinitog i pravovremenog informiranja, te principa izbjegavanja senzacionalizma koji proizvodi konfuziju s posljedicama krvoprolića.