Istina je prava novost.

25 DANA S GOSPOM NA LJETOVANJU

Pag, 18. 8. 1999. (IKA) - Jedinstvena tradicija velike duhovne obnove u srcu turističke sezone i ove godine posebno označuje otok i grad Pag. Od Velike Gospe, 15. kolovoza do Male Gospe, 8. rujna u gradu boravi zavjetni Gospin kip iz 12. stoljeća koji s

Pag, 18. 8. 1999. (IKA) – Jedinstvena tradicija velike duhovne obnove u srcu turističke sezone i ove godine posebno označuje otok i grad Pag. Od Velike Gospe, 15. kolovoza do Male Gospe, 8. rujna u gradu boravi zavjetni Gospin kip iz 12. stoljeća koji se inače čuva u njezinoj crkvi na ruševinama staroga Paga, 2 km južnije. Ophod kojim se na Veliku Gospu kip prenosi u sadašnji grad, u katedralu koju je u 15. stoljeću za nesuđenog paškog biskupa podigao Juraj Dalmatinac, svake je godine veći i sadržajniji. Toga dana Pažani i paški prijatelji iz cijeloga svijeta hrle u zavičaj posvjedočiti baštinu vjere i povjerenja u zaštitu Majke Božje od “staroga grada”. Ophod među ostalim postaje i smotra folklorne baštine s prelijepim muškim i ženskim narodnim nošnjama. Ali to je prije svega sažeti izraz vjere. Priprema se trodnevnicom i bdjenjem u starom svetištu i euharistijskim slavljima od rane zore. Ove je godine zabilježeno više vjernika na ispovijedi i prava mnoštva na svim misama. Gospin je kip pred crkvom u Pagu dočekao zadarski nadbiskup u miru Marijan Oblak i predvodio večernju euharistiju sa svećenicima sa cijeloga otoka, iz nadbiskupije zadarske i biskupije krčke, iz županija zadarske i ličko-senjske. Tako Crkva znakovito premašuje jaz i liječi ranu koju u cijelom životu tog našeg otoka proizvodi zacijelo nedomišljene podjele u dvije županije.
Gospin kip cijelih 25 dana doslovno kraljuje sa svoga trona u toj velikoj nesuđenoj katedrali. Ona je, puna svečeva i Gospina sjaja, središte života u jeku turističke sezone. Ujutro, o podne i navečer vjernici, domaći i turisti, okupljaju se na moljenje svete krunice, ujutro i navečer na euharistiju. Paški nadžupnik Srećko Frka Petešić trudi se da uvijek bude na raspolaganju dovoljno ispovjednika. Sva su crkvena vrata širom otvorena, te se ozračje svetišta širi na starinski trg i na cijeli grad što ga je u 15. stoljeću Juraj Dalmatinac projektirao kao pašku čipku u kamenu, po čemu bi se Pag – uz malo više zalaganja odgovornih – mogao zvati Dubrovnikom sjevernog Jadrana.
Na Malu Gospu 8. kolovoza zavjetni će kip jednako znakovitim ophodom biti vraćen u staru crkvu na jugu. Sva slavlja i pobožnosti prožeta su tradicionalnom paškom crkvenom pjesmom koju već treće desetljeće obnavlja i njeguje zbor na čelu sa sestrom Miljenkom.