28. KATEHETSKA ZIMSKA ŠKOLA (3)
Zagreb (IKA )
U prijepodnevnom dijelu drugoga radnog dana dr. Paloš govorio je o profesionalnosti učitelja, prof. Lončarić Jelačić o integralnoj kulturi vjeroučitelja kao preduvjetu stvaralačkog rada, dr. Štengl o psihološkoj sigurnosti vjeroučitelja, dr. Šimunović o ljudsko-vjerničkoj dimenziji i eklezijalnoj ukorjenjenosti vjeroučitelja.
Zagreb, 10. 1. 2001. (IKA) – Drugi dan 28. katehetske zimske škole započeo je danas predavanjem dr. Rudija Paloša “Profesionalna osposobljenost vjeroučitelja”. Prema njegovim riječima profesionalnost učitelja očituje se, među ostalim, s obzirom na njegovu sposobnost posredovanja logičkog plana u objektivnosti ustroja znanja te na psihološkom planu u subjektivnosti kognitivnih procesa posredstvom didaktičkog plana koji znanje donosi na dohvat učeniku prema njegovim potrebama i interesima. Jedna je od neizostavnih sastavnica obrazovanja učitelja u svijetu i interkulturalni razvoj. Kako je istaknuo, nastavnik obrazuje učenika posredstvom svoga znanja, a odgaja ga svojom osobnošću. Govoreći o integralnoj kulturi vjeroučitelja kao preduvjetu stvaralačkog rada prof. Nevenka Lončarić Jelačić definirala je položaj vjeronaučne struke u odgojno-obrazovnom sustavu danas, govorila je o njezinim perspektivama, mogućnostima te je sagledala struku s metafizičke, teološke razine. Kako je istaknula u predavanju, za položaj vjeronaučne struke među drugim odgojno-obrazovnim strukama karakteristično je da se ona nalazi u procesu konceptualizacije koji, unatoč tome što su doneseni pravilnici i zakoni, još nije dovršen. U drami suvremene civilizacije, napomenula je predavačica, javlja se i njezino humanije lice u kojem se stvaraju uvjeti da se evanđelje može obilnije spustiti u međuljudske odnose. Važno je pravodobno razumjeti procese u svijetu, posebice globalizaciju koja prožima sve dijelove društva. Jedan od odgovora na te procese, ustvrdila je dr. Lončarić, je i taj da Božja ljubav i Božja objava trebaju čovjeku više nego ikada što je potrebno ljudima govoriti i osvijestiti. Govoreći o psihološkoj sigurnosti vjeroučitelja dr. Ivan Štengl pojasnio je kognitivne sposobnosti i ulogu osobnosti vjeroučitelja u ostvarivanju ciljeva nastave. Dr. Josip Šimunović održao je predavanje o ljudsko-vjerničkoj dimenziji i eklezijalnoj ukorjenjenosti vjeroučitelja. Prema njegovim riječima, biti vjeroučitelj uči se hodajući, sjedeći i klečeći. “Hodajući. Vjeroučitelj je čovjek, a čovjek je socijalno biće. Da može napredovati u ljudskosti i svim dimenzijama koje ga krase kao čovjeka potreban mu je susret s drugima”, rekao je dr. Šimunović. Kako je dalje istaknuo, u svom pozivu vjeroučitelj ne smije ostati na onome što je dobio kroz fakultetsku naobrazbu i stoga, sjedeći, on treba individualno usavršavati svoje znanje i obrazovanje. Biti učitelj, zaključio je, uči se i klečeći, kroz molitvu.
Na predavanjima drugoga dana katehetske škole nazočni su bili đakovački i srijemski biskup Marin Srakić i zagrebački pomoćni biskup Josip Mrzljak.