Istina je prava novost.

8. festival katoličkog filma - Trsat 2017.

Rijeka, (IKA) – U najstarijem hrvatskom marijanskom svetištu, na Trsatu u Rijeci, od 1. do 3. lipnja održan je 8. festival hrvatskih katoličkih filmova, Trsat 2017., koji organizira Istra film iz Rijeke uz pomoć Turističke zajednice Grada Rijeke, Primorsko-goranske županije, Hrvatskog audivizualnog centra i Franjevačkog samostana Trsat. Taj specijalizirani filmski festival na jednom mjestu okuplja i natjecateljskom vrednovanju izlaže godišnju produkciju katoličkih filmova snimljenih u Hrvatskoj i njenoj dijaspori diljem svijeta. Na festivalu sudjeluju filmovi svih žanrova u kojima se iskazuju evangelizacijske i društvene vrijednosti Katoličke Crkve u Hrvata. „Uloga ovoga festivala, pa i jedan od razloga njegova pokretanja, jest promoviranje značaja i vrijednosti audiovizualne umjetnosti u djelovanju Katoličke crkve u Hrvatskoj, te poticanje iste da se uključi u financiranje filmske produkcije i snimanje filmova s novim autorskim pristupima i novim temama. Ono što posebno veseli jest pojava mladih neafirmiranih autora, srednjoškolaca, studenata a i osnovnoškolaca, koji snimaju svoje filmove na ove teme tražeći pri tome neki svoj umjetnički i filmofilski izraz”, ističu organizatori.
U subotu 3. lipnja dodijeljene su nagrade najboljima. Stručni žiri koji su činili: predsjednik Petar Trinajstić, filmski redatelj, scenarist i umjetnički fotograf, Igor Modrić, filmski redatelj i montažer i Robert Kalčić, filmski snimatelj jednoglasno je donio svoje odluke. Za najbolju montažu žiri jednoglasno proglašava rad s. Ružice Dodig za videospot „Hvala redovnika”. Ružica Dodig vrhunskim montažerskim stilom kojim dominira minuciozno građeni ritam protočno i atraktivno povezuje impresivne kadrove sadržaj kojih su krokiji svakodnevice i svečanosti iz života časnih sestara, ali i običnih vjernika u današnjem svijetu globalističke ispraznosti i lažnih vrijednosti, stoji u obrazloženju. Najbolji skladatelj je Pere Ištvančić za film „Gospa od utočišta”. Glazba skladatelja Pere Ištvančića u filmu Srđana Segarića koji priča o povijesti čuvenog aljmaškog svetišta i križnom putu vjernika i njihove Gospe tijekom Domovinskog rata dočarala je svu tragiku, ali i veličanstvenost zbivanja koja se nižu minutama toga vrsnog filma prožetog katoličkim iskazima vjere i nade. Ištvančićeva glazba odiše ravnicom, Dunavom i Dravom, ali i opjevava duše ovog našeg vjerničkog puka. Žiri je za najboljega snimatelja proglasio Tomislava Trumbetaša za film „Užežin sv. Ivana”. „Tomislav Trumbetaš je vješto kadrirao brojna zbivanja pred njegovom kamerom, pohvatao sve važne trenutke i detalje običaja kojima Šoltani štuju svoga sveca. Njegovom zaslugom gledatelji su mogli spoznati cjelovitu sliku ovih običajnih svetkovina koje protiču u razdraganosti, pjesmi, dobroj spizi, zajedništvu i vjerničkom zanosu.”
Najbolji scenarist je Srđan Šarenac za film „Dvije škole”. Kao obrazloženje istaknuto je kako se dokumentaristički talent Srđana Šarenca i u ovom filmu iskazao kroz vješto ispričanu priču o jednoj zgradi s dvije škole i dvije vjerom i nacijom podijeljene mladosti. Nižući situacije iz života dvojice protagonista scenarist i redatelj Šarenac ih vješto isprepliće u prikaz koji ostavlja neugodan osjećaj gledatelju tražeći od njega na kraju da propita neke svoje stavove i promišljanja. Istovremeno je ta Šarenčeva priča i upozorenje svima koji donose odluke o neodrživosti takvih situacija kojih u današnjem svijetu, nažalost, ima sve više. Najboljim redateljem žiri je jednoglasno proglasio Joška Marušića za film „Zašto su došli vlakom”. Grand-Prix Festivala Trsat prvi puta osvajaju dva filma. „Zašto su došli vlakom” Joška Marušića i „Gospa od Utočišta” Srđana Segarića. „Zašto su došli vlakom”, s temom oko koje se lome svjetonazorska koplja, jest film za koga se opravdano piše i govori kako je vrhunsko djelo kojim je hrvatska umjetnost pristupila kritici „civilizacije smrti” koja već desetljećima dominira medijskim, političkim i kulturnim sferama. Upotrebom 3D animacije i korištenjem autorovih prepoznatljivih vrlina rasnog animatora, karikaturista, društvenog komentatora i estetičara ovaj film izrasta u vrhunsko ostvarenje koje snažno udara i provocira zagovornike drugačijih stavova, istaknuo je stručni sud Festivala.
O filmu „Gospa od Utočišta” redatelja Srđana Segarića istaknuli su kako je riječ o dokumentarnom filmu u kome žiri prepoznaje rad istinskog vjernika i teološkog znalca koji svakim kadrom ove velike priče to jasno i pokazuje. Segarićev film oličenje je onoga klasičnog vjerskog, hodočasničkog filma iz koga pršti zanos, nada, ljubav i vjera. Istovremeno je pričom o stradanju Gospe Aljmaške i njenih vjernika Slavonaca u Domovinskom ratu film dobio neka metaforička značenja dostojna evanđeoskih zapisa.