A DA DJECA BIRAJU?
Rim
Djeca nisu “potrošačka roba” i ne mogu se “dobiti” na Internetu, upozorava talijanska Udruga prijatelja djece (Ai.Bi.).
Rim, 16. 1. 2001. (IKA) – Djeca nisu “potrošačka roba” i ne mogu se “dobiti” na Internetu, upozorava talijanska Udruga prijatelja djece (Ai.Bi.). Udruga se oštro protivi članku objavljenom u prilogu jednog talijanskog dnevnika posvećenom Internet siteu na kojem se mogu pronaći slike djece namijenjene roditeljima koji žele usvojiti dijete, odnosno kako ističe dnevnik, na korištenje potencijalnim klijentima. U toj udruzi ističu kako se opet dijete ne promatra kao pravnu osobu, nego kao potrošačku robu koja se može uzeti nakon što se pomno procijene karakteristike poput dobi, zemlje podrijetla i – što je najnevjerojatnije – vremena provedenog u ustanovi. Sigurno da je mnogo jednostavnije voljeti i zadobiti ljubav djeteta koje je u manjoj mjeri bilo izloženo traumama smještanja u sirotište, zaboravljajući pritom toliku djecu koja su zauvijek napuštena. Ai.Bi. potom upućuje provokativni prijedlog: “Što da namjesto djece, prisiljene smijati se kako bi si osigurala ‘toplo obiteljsko ognjište’, objavimo on line fotografije zainteresiranih roditelja? Ne bi li bilo pravednije da djeca budu ona koja će kliknuti na idealnog tatu ili mamu?” Kao udruga roditelja usvojitelja Ai.Bi. traži od mjerodavnih vlasti da “da poduzmu mjere opreza u pogledu negativnog djelovanja spomenutog site, koji ima za cilj širenje slika maloljetnika za usvojenje”.