Budi dio naše mreže
Izbornik

AUSTRIJSKE NEDOUMICE O VJERONAUKU ILI ETICI U ćKOLAMA

Salzburg (IKA )

Salzburg, 15. 3. 1995. (IKA) - Austrijski biskupi, voditelji njihovih čkolskih ureda, profesori vjeronauka, čkolski inspektori, vjerou~itelji, čkolski ravnatelji, te predstavnici roditeljskih udruga, okupili su se u Salzburgu 13. i 14. ožujka na simpozi

Salzburg, 15. 3. 1995. (IKA) – Austrijski biskupi, voditelji njihovih čkolskih ureda, profesori vjeronauka, čkolski inspektori, vjerou~itelji, čkolski ravnatelji, te predstavnici roditeljskih udruga, okupili su se u Salzburgu 13. i 14. ožujka na simpoziju “Buduđnost vjeronauka”. Najviče je zanimanja pobudilo raspravljanje o moguđnosti da se uz vjeronauk kao izborni predmet u čkole uvede i etika, tako da u~enici moraju birati izmešu ta dva predmeta. Oni koji se zauzimaju za takvo rječenje o~ito se nadaju da bi se time smanjio broj onih koji se ispisuju s vjeronauka. Kad ti koji se ispisuju ili se uopđe ne upisuju na vjeronauk, ne bi za vrijeme vjeronauka imali slobodne satove, nego bi morali imati taj novi predmet, vjerojatno bi radije ostali na vjeronauku. Oni, pak, koji se protive uvošenju etike kao alternativnog predmeta upozoravaju da Crkva, pristajuđi na tu zamjenu sama sebi stvara konkurenciju.
Predsjednica liberalne stranke Heide Schmidt smatra da predmet etike ne bi smio biti shvađen kao prisilna zamjena za one koji neđe na vjeronauk. Ona bi htjela da u~enici zaista slobodno biraju jedan ili drugi predmet, ali je po njezinu mičljenju čkolski vjeronauk sam po sebi zapravo “nedopustivo miječanje Crkve i države”.
Moguđnost zamjene vjeronauka etikom izazvala je u crkvenim krugovima i isticanje razli~itih shvađanja vjeronauka kao čkolskog predmeta. Jedni misle da bi vjeronauk trebao biti otvoreniji, te da ne bi smio vrčiti nikakva pritiska na svjesti, pa ga mladi ne bi toliko izbjegavali, niti bi trebalo uvoditi etiku kao drugu moguđnost. Drugi, pak, smatraju da bi uvošenje predmeta etike, možda ~ak kao obveznog predmeta, rasteretio konfesionalni vjeronauk koji bi se onda mogao viče posvetiti crkvenom u~enju i uvošenju mladih u život crkvene zajednice.