Istina je prava novost.

CRKVENA UMJETNOST I PUČKA POBOŽNOST - DRAGOCJENA SREDSTVA KATEHEZE I EVANGELIZACIJE I DANAS

Rim, 16. 11. 1997. (IKA) - Crkvena umjetnost i pučka pobožnost dragocjena su sredstva kateheze i evangelizacije i danas. To je skupini španjolskih biskupa rekao papa Ivan Pavao II., primajući ih 15. studenoga u audijenciju u povodu njihova pohoda "ad li

Rim, 16. 11. 1997. (IKA) – Crkvena umjetnost i pučka pobožnost dragocjena su sredstva kateheze i evangelizacije i danas. To je skupini španjolskih biskupa rekao papa Ivan Pavao II., primajući ih 15. studenoga u audijenciju u povodu njihova pohoda “ad limina”. Sveti se Otac u svom govoru osvrnuo posebice na bogatstvo crkvene umjetničke baštine u Španjolskoj, nazivajući je “opipljivim očitovanjem načina na koji Krist oplemenjuje čovjeka, nadahnjujući mu duh i navodeći ga na oblikovanje odsjaja neisrcpne Božje ljepote u djelima neusporedive umjetničke vrijednosti.”
Premda je ta umjetnička baština “stara”, ističe Papa, njezina remek-djela nisu “relikvije prošlosti nad kojima se pasivno razmišlja”. Stoga se nikako ne smije zaboraviti smisao i vrijednost crkvi, književnih djela, glazbe i vjerskih slika koji su “hramovi molitve, spisi i melodije skladani u Božju slavu, slike uzora svetosti koje treba preporučiti vjernicima”. Danas, kao i jučer, ta ostvarenja mogu biti “dragocjenim sredstvom kateheze i evangelizacije”.
Govoreći potom o pučkoj pobožnosti, koja je danas prečesto obezvrijeđena, Sveti Otac ističe kako ti “oblici pobožnosti odražavaju žeđ za Bogom koju mogu osjetiti samo siromašni i jednostavni.” Često i sama pučka pobožnost u sebi sadrži i ono što “nije vlastito istinskom izričaju kršćanske religioznosti”, no Crkva se više pouzdaje “u unutarnju raspoloživost duha, nego li u obredni ritualizam” te je “puna razumijevanja i strpljiva”, ako nije riječ o otvorenom “praznovjerju, pogreškama, iskrivljenjima i neprimjerenim pretjerivanjima”. U svakom slučaju, poručio je Papa, važno je da pučka pobožnost postane dijelom “djelatnog sudjelovanja u sakramentima i liturgiji”.