“CYBER-MISIONARI” U AZIJI
Bangkok
Na nedavnom susretu u Samphranu u Tajlandu sredinom prošlog mjeseca razgovaralo se o načinima na koja sredstva društvenog priopćivanja mogu pomoći u svećeničkoj službi.
Bangkok, 4. 6. 2001. (IKA) – Svećenici, bogoslovi, redovnici i laici moraju postati “cyber-misionari”. Nije riječ o nekom neozbiljnom pothvatu već o izrazu koji se koristi u službenim dokumentima Saveza azijskih biskupskih konferencija (FABC) u kojima se poziva na iscrpnu primjenu novih komunikacijskih tehnologija u evangelizaciji. Biskupske konferencije, biskupije i župe pozvane su pokrenuti Internet stranice i služiti se elektronskom poštom. Crkvene web-stranice moraju informirati te biti aktualne i privlačne da bi mogle pospješiti dijalog sa ostalim kulturama i religijama, kao što to već čini FABC na svojim stranicama (www.fabc.org.ph).
Na nedavnom susretu u Samphranu u Tajlandu sredinom prošlog mjeseca razgovaralo se o načinima na koja sredstva društvenog priopćivanja mogu pomoći u svećeničkoj službi. 43 azijska biskupa potvrdili su nužnost poticanja svećenika, animatora i odgojitelja da održavaju tečajeve o sredstvima društvenog priopćivanja u sjemeništima. Potrebno je otkriti “talent izvjestitelja” kod bogoslova i svećenika, promičući dijalog s profesionalnim novinarima, kako bi se suočilo sa žurnim problemima poput pornografije i odnosa prema ostalim religijama.
Crkva u Aziji vidi u komunikacijama jedan od najvećih izazova tisućljeća: one ne služe samo za unutarnju organizaciju Crkve, već i za uspostavu kontakta s novim naraštajem, koji govori novim jezikom, sačinjenim od govora, glazbe, slika, zvučnih efekta. Nove komunikacijske tehnologije, tvrdi FABC, stvaraju novu kulturu i vrše utjecaj na način življenja. Zato Crkva ne smije biti iz toga isključena.
Tehnologije prijete kulturama i lokalnim zajednicama, ali širenje chat-line, Interneta i brzi optok informacija doprinosi razmjeni iskustava. Danas nam, primjećuje FABC, trebaju “cyber-misionari” sposobni evangelizirati služeći se medijima i djelujući s udaljenosti, ne umanjujući međutim važnost međuljudskog odnosa.
Među primjerima evangelizacije putem medija u Aziji ističe se “Radio Veritas”, nekomercijalna katolička radio postaja koja emitira iz Manile na Filipinima. U vlasništvu je neprofitne udruge koju je g. 1961. osnovao ondašnji manilski kardinal Rufino Santos. Otvoren g. 1969. taj je radio zauzet u naviještanju Evanđelja pučanstvima Azije. Prozvan je “glasom kršćanstva” i jedini je kratkovalni radio u Aziji. “Radio Veritas” svoje programe emitira na 17 jezika.
Među Crkvama koje su već prisutne na webu ističe se i Indijska biskupska konferencija koja je g. 1999. pokrenula vlastitu Internet stranicu (www.cbci.org) koja sadrži više od 500 stranica i povezana je sa 142 biskupije u toj zemlji. Važno mjesto zauzima i www.catholic.or.kr gdje se mogu doznati informacije i aktivnosti nadbiskupije Seoul u Južnoj Koreji. Taj site, pokrenut u rujnu 1998., godišnje posjeti čak 2 milijuna ljudi. (i06074sa)