Istina je prava novost.

Devetodnevna priprava za blagdan sv. Dujma

Petoga dana koncert na orguljama izveo prof. Mario Perestegi

Split, (IKA) – Splitska prvostolna crkva Sv. Dujma i petoga dana devetodnevne priprave za blagdan svoga zaštitnika sv. Dujma, u petak 2. svibnja, okupila je veliki broj svečevih štovatelja i ljubitelja duhovne glazbe. Euharistijsko slavlje, kao i svih dana devetnice, predvodio je fra Špiro Marasović u koncelebraciji s katedralnim župnikom don Tomislavom Ćubelićem i ostalim svećenicima. U propovijedi je dr. Marasović govorio o pravoj slobodi i o glasu Božjem u čovjeku, o savjesti koja može biti ispravno formirana ili deformirana. “Ljudi mogu biti bez svih udova, teški invalidi ali ako imaju ispravno formiranu savjest oni su veliki ljudi, a mogu imati sve udove, biti tjelesno zdravi ali ako imaju deformiranu savjesti oni su ljudi monstrumi”, istaknuo je, dodavši da smo danomice obasuti vijestima kako izgleda čovjek monstrum. U tom je duhu podsjetio na brojne velikane duha koji su, premda im se još živjelo, dali svoj život jer su slušali nutarnji Božji glas, glas savjesti (sv. Dujam, bl. Alojzije Stepinac…). “Božji glas u nama je njegova briga i interes za nas, a slobodan je čovjek onaj koji odabire dobro, onaj koji radi po savjesti, svetinji nad svetinjama u hramu čovjekova duha”, zaključio je dr. Marasović. Na misi je pjevao Mješoviti pjevački zbor sv. Ivana Krstitelja iz Mravinaca.

Tijekom stoljeća, da bi služba Božja blistala istinskim sjajem, kaptol je od vrsnih graditelja orgulja nabavljao i vodio brigu o orguljama. A to nije bilo uvijek lako, jer su veliki troškovi pratili nabavljanje i samo uzdržavanje instrumenta. Prve orgulje za splitsku katedralu napravljene su u 15. st. Od tada do danas nekoliko je orgulja promijenjeno, a i mjesta gdje su se postavljale bila su različita. Na mehaničkim orguljama s mehaničkom registracijom, koje već četrnaest godina krase splitsku prvostolnicu, koncert je upriličio trideset-sedmogodišnji Zagrepčanin orguljaš Mario Perestegi. Prof. Perestegi izveo je zahtjevne skladbe: Bacha, Bajamontia, Odaka, Pololanika te Papandopula. Svojom je izvedbom brojne slušatelje, koji su mu zahvalili velikim pljeskom, uvjerio u to da su orgulje, uistinu, instrument s puno izražajnih mogućnosti; da pomoću svojih registara mogu – kako netko reče – uzdisati kao osamljenik, zabrujati kao mnoštvo naroda i zapovijedati kao Božji glas.
Prof. Mario Perestegi diplomirao je orgulje i crkvenu glazbu studirajući kod akademika prof. Anđelka Klobučara. Poslijediplomski studij orgulja završio je kod prof. Huberta Berganta, a usavršavao se kod poznate francuske orguljašice Marie Claire Alain. Od 1996. godine, u zvanju izvanrednog profesora, poučava orgulje u Ljubljani na Akademiji za glazbu i na Institutu za crkvenu glazbu u Zagrebu. Uz veliki broj koncerata koje izvodi u Hrvatskoj, do sada je svirao u Sloveniji te brojnim europskim gradovima i SAD-u.